zondag 12 april 2015

Live: The Prodigy-HMH-Amsterdam 10/4/15


Dan nu tijd voor een verslag van iets totaal anders, namelijk van The Prodigy! Toen ik 12 was, hoorde ik voor het eerst spitfire, nog steeds een van mijn favoriete nummers trouwens. Daar bleef het ook wel een beetje bij, totdat ik mijn vriend leerde kennen. Hij heeft meerdere cd's van ze, en zo kwam ik er ook weer verder in aanraking mee. The Prodigy stond dan ook zeker op ons 'moeten we live zien' lijstje, maar helaas touren ze niet zo vaak. Althans, zo vaak komen ze in Nederland niet langs. Toen ik dan ook doorkreeg dat er een datum in Amsterdam gepland stond was ik er ook meteen als de kippen bij. En nog mazzel gehad ook want het was zo uitverkocht!
Eerlijk gezegd wist ik dan ook niet echt wat mij te wachten stond. Voor iemand die enkel naar metal concerten is geweest, is The Prodigy toch weer net even een andere tak van sport. Afgelopen vrijdag was het dan zover, en wij gingen op pad naar de HMH. Aangezien er niet echt een boeiend voorprogramma was, een dj die wat plaatjes draaide, stond het merendeel nog buiten de zaal. Met als gevolg dus dat het ongelofelijk druk was bij de munten en de bar. Eer dat wij dan ook eindelijk wat te drinken hadden, hoefden we nog maar een kwartiertje te wachten totdat The Prodigy begon. Omdat het dus zo lang duurde en het ontzettend druk was stonden we helaas nogal van achter. Normaal gesproken kan ik wel wat zien maar deze keer helaas niet. Nu was het ook wel zo dat ze geen spotlights opzich gericht hebben staan dus daardoor wordt het al wat lastiger om ze te zien. Maar ach, uiteindelijk gaat het om de muziek toch? Dus naast heel veel knipperende lichten en af en toe een glimp van het podium heb ik niet gezien. Ze moesten wel even op gang komen want wij vonden zelf dat het in het begin niet heel erg overkwam. Later sloeg dat gelukkig helemaal om en hebben we lekker kunnen dansen. Het publiek was echter wel heel erg tam, een circle pit kan best op The Prodigy maar ze moesten zelf uitleggen aan het publiek was het was.. Eh oke dan. Toen het afgelopen was had ik dan eigenlijk ook maar één conclusie, bijzonder. Ik ben zeker wel blij dat ik ben gegaan en ook was het ontzettend tof om een keer mee te maken, maar ik hoef ze zeker op korte termijn niet nog een keer te zien. Misschien over een aantal jaar. Maar mocht je fan zijn, probeer ze dan zeker een keer mee te pakken!

Leukste gespeelde nummers:
*The Day Is My Enemy
*Voodoo People
*Smack My Bitch Up
*Wild Frontier
*Take Me To The Hospital



Setlist via setlist.fm
  1. Breathe
  2. Nasty
  3. Omen
  4. Wild Frontier
  5. Firestarter
  6. Roadblox
  7. Rok-Weiler
  8. Poison
  9. The Day Is My Enemy
  10. Voodoo People
  11. Get Your Fight On
  12. Run With the Wolves
  13. Wall of Death
  14. Omen (Reprise)
  15. Invaders Must Die
  16. Smack My Bitch Up
  17. Encore:
  18. Their Law
  19. Take Me to the Hospital

0 reacties:

Een reactie posten