dinsdag 9 december 2014

Verslag: Kreator 013 4-12-14



Vorige week was het weer eens tijd voor een concert, deze keer stond Kreator in de 013!
Verrassend genoeg is Kreator 1 van de weinige bands die mijn vriend en ik nog niet zo vaak hebben gezien. Welgeteld 1 keer. Dat was op Fortarock 2 jaar geleden. Jammer genoeg stond het podium niet al te best geplaatst en waren er nog wat andere organisatorische mankementen waardoor het niet helemaal tot zijn recht kwam. Daarnaast zie ik liever een band in een podiumzaal dan op een festival (uitzonderingen daarbij gelaten natuurlijk). Naast Kreator stonden Vader, Sodom en Arch Enemy ook op het programma. Vader hebben we helaas moeten misschien dus ik ga meteen door naar Sodom.

Jackson was ook mee!

Heel bekend met Sodom ben ik niet op een paar nummers na. Toch besloten we even een kijkje te nemen. Het was zeker niet verkeerd, maar toch niet helemaal mijn ding. Daarnaast vond ik het allemaal wel heel erg hetzelfde dus de hele set hebben we niet afgekeken. Wat ik trouwens ook minder vond, was dat de band in het Duits tegen het publiek begon te praten. Moet een Nederlandse band ook niet in Duitsland proberen dus dan andersom graag ook niet. Ja, een beetje chauvinistisch ben ik wel ja;)
  1. My Final Bullet
  2. Agent Orange
  3. In War and Pieces
  4. Surfin' Bird / The Saw is the Law
  5. Outbreak of Evil
  6. City of God
  7. Tired and Red
  8. Sacred Warpath
  9. Stigmatized
  10. Sodomy and Lust
  11. Blasphemer(bron)


Dan op naar Arch Enemy, jarenlang één van mijn favoriete bands geweest. Tot het moment dat Khaos Legions uitkwam en later Angela uit de band vertrok. Alissa is zeker niet verkeerd, maar het kon mij toch niet helemaal bekoren. Ook het niewe album War Eternal is niet helemaal mijn ding. Het nummer As the pages burns ging nog wel, maar geef mij maar het oudere werk. Ik hoop dat ze ooit nog terug gaan naar hun oude stijl, maar wat mij betreft is het een beetje vergane glorie.

En dan waar we voor kwamen, Kreator! Op het moment dat ze begonnen met spelen wist ik al dat het goed zat. En inderdaad, dit is er eentje voor in de boeken. Super strak gespeeld en een fantastische setlist. Ik had serieus nog een paar dagen last van mijn nek. Favorieten? Eigenlijk alles wel, ja echt!

  1. In the Year 2525
    (Zager & Evans song)
  2. The Patriarch
  3. Violent Revolution
  4. Civilization Collapse
  5. From Flood into Fire
  6. Extreme Aggression
  7. Phobia
  8. Enemy of God
  9. Voices of the Dead
  10. Endless Pain
  11. Suicide Terrorist
  12. Mars Mantra
  13. Phantom Antichrist
  14. Impossible Brutality
  15. Hordes of Chaos (A Necrologue for the Elite)
  16. Pleasure to Kill
  17. Warcurse
  18. Encore:
  19. The Number of the Beast
    (Iron Maiden cover)
  20. People of the Lie
  21. Flag of Hate
  22. Tormentor
  23. Until Our Paths Cross Again (bron)

0 reacties:

Een reactie plaatsen