zondag 28 september 2014

Penny Dreadful

Bron

 Ik was weer eens opzoek naar een leuke serie om te volgen (mijn huidige series hebben bijna allemaal een mid-season stop of ik ben ze gewoon even beu) en Penny Dreadful trok al snel mijn aandacht. Denk aan vampieren en andere merkwaardige figuren en dat alles speelt zich af in een victoriaans Londen, klinkt goed toch?

Bron

In de serie komen een heleboel literaire figuren bij elkaar, denk bijvoorbeeld aan Dr. Frankenstein, Dr. van Helsing en Dorian Grey. Voeg er een paar bovennatuurlijke gebeurtenissen aan toe en je hebt Penny Dreadful. Sir Malcolm Murray is op zoek naar zijn dochter die onder vreemde omstandigheden is verdwenen, dat doet hij samen met Vanessa Ives, een vrouw met een paranormale gave. Ondertussen vinden er ook nog een reeks schokkende moorden plaats, het lijkt erop dat Jack the Ripper weer terug van weggeweest is, maar is dat ook echt zo?
Bron


Een hele duidelijke verhaallijn heeft Penny Dreadful niet, er zijn verschillende lijnen in de serie (die uiteraard wel met elkaar in verband staan) Ik vind het zelf een ontzettend gave serie. Dus hou je van onverklaarbare gebeurtenissen en dit alles in een victoriaans jasje? Ik zou zeker gaan kijken!

0 reacties:

Een reactie plaatsen