maandag 29 september 2014

Films gezien in september '14

Sin City: A Dame To Kill For
De eerste Sin City film zag ik slechts een paar dagen voordat het tweede deel uitkwam. En misschien was dat maar goed ook, want ik had echt niet zo lang kunnen wachten op deel 2!
Sin City is zeker geen alledaagse film, ten eerste is zo goed als alles in het zwart-wit. Ook is er niet 1 duidelijke verhaallijn, maar meerdere. In het eerste deel zat je naar 3 mini films te kijken, uiteindelijk kwamen alle verhaallijnen bij elkaar. Dat vond ik zelf erg gaaf gedaan en dat miste ik dan ook wel in deel 2. Heel veel meer wil ik er niet over kwijt, maar hou je een beetje van een film noir achtige stijl dan raad ik je Sin City van harte aan.

Cijfer: 8

Guardians of the Galaxy
Zet ergens space, alien of sci-fi voor en ik ren al gillend weg. Jammer genoeg is mijn vriend wel een groot liefhebber van deze termen dus helaas kwam ik er niet onderuit. Guardians of the Galaxy gaat over Peter Quill die een geheimzinnige bol heeft gestolen. Dat had hij beter niet kunnen doen, want nu zit de halve melkweg achter hem aan.Gelukkig wordt hij bijgestaan door een aantal opmerlkelijke figuren zoals een boom en een pratende wasbeer. Conclusie? Verrassend leuk, had ik eerlijk gezegd niet gedacht.

Cijfer: 7.5

The Equalizer
Robert Mccall lijkt er een rustig leventje op na te houden, maar nadat hij een prostituee redt komt daar verandering in. Hij heeft de Russische maffia achter zich aan en het lijkt er ook op dat hij nog een ander geheim bij zich houdt. Erg geloofwaardig is het allemaal niet, maar het is een prima actiefilm. Er zitten best wat heftige scenes in, dus waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd.

Cijfer: 7

The Maze Runner
Toen ik de trailer zag was ik ontzettend benieuwd naar deze film, maar wat viel hij tegen zeg! The Maze Runner gaat over Thomas die in een afgesloten wereld terecht is gekomen. Hij weet niet meer hoe hij er is gekomen, maar samen met een groep andere jongens zitten ze opgesloten. De enige uitweg lijkt het labyrinth.
Ik vond The Maze Runner echt ontzettend tegenvallen, het bouwt heel langzaam op en de climax is de zoveelste in het rijtje van young adult movies. Gelukkig had ik wel een hele gezellige avond met het groepje waarmee ik was dus dat maakte een hoop goed;)

Cijfer: 6.5

0 reacties:

Een reactie plaatsen