maandag 18 augustus 2014

Game review: L.A. Noire, Batman Arkham Origins, Wolf Among Us

Gaaf dat mijn vriend hoorde dat ik ook van gamen hou. Totdat ik zijn pc iets te veel naar zijn zin inpikte. Ach, voor wat hoort wat toch? Ik heb de laatste tijd weer wat games uitgespeeld dus tijd voor wat reviews!

L.A. Noire
Hou je van detectives, Los Angeles, de jaren 40, en dit alles in een film noir jasje? Grote kans dat L.A. Noire jou wel aanspreekt. Je speelt de rol van detective Cole Phelps, een ex-militair die zich na de oorlog heeft aangemeld bij de LAPD. Gedurende het spel moet je verschillende zaken oplossen, je begint bij de verkeersafdeling en langzaam werk je jezelf op. Het hele spel is één grote verhaallijn, alles is met elkaar verbonden en niets is wat het lijkt.

L.A. Noire is echt de enige in zijn soort, ik zou zo snel niet iets weten wat erop lijkt. Ik vond zelf dat het verhaal echt ontzettend goed was. Ook wordt het spel afgewisseld met verschillende actie onderdelen. Alleen onderzoeken is er niet bij. Het enige jammere vond ik dat het ondervraag systeem niet helemaal werkt. Vaak waren de bewijzen niet duidelijk genoeg, waardoor het lastig is om de link te leggen tussen de statements van de verdachte(n). Dit kan het nogal eens lastig maken, ook krijg je maar één kans. Kies je een fout antwoord dan loop je soms dus ook belangrijke informatie mis. Ik hoop zelf heel erg op een deel 2 want ik heb hier erg van genoten!

Batman Arkham Origins
Mijn favoriete gamefranchise is toch wel die van batman. Deel 1 en 2 heb ik met veel plezier gespeeld, en ook Arkham Origins stond hoog op het lijstje. Arkham Origins speelt zich voor Arkham City en Asylum af. Black Mask heeft een aantal assassins uitgenodigd om op kerstavond  'the bat' om te leggen, de beloning? 50 miljoen. Dat is niet niks,dus batman krijgt het nog druk op kerstavond. Heel eerlijk? Dit deel viel mij ontzettend tegen. Als eerste door het feit dat er ontzettend veel fouten inzitten. Dingen werken niet en dat maakt het lastig spelen. Ook ging ik er voor mijn doen ontzettend snel doorheen of ik word eindelijk eens een beetje goed kuch. De plottwist die in het verhaal zit is aan de ene kant geniaal, maar aan de andere kant ook een beetje jammer. Maar daar zal ik niet teveel over verklappen. Leuk als je de andere 2 delen ook hebt gespeeld, maar anders zou ik hem niet persé aanraden. Batman Arkham Knight daarentegen besluit wel weer wat te worden!

The Wolf Among Us
Van de makers van The Walking Dead S1, The Wolf Among us werkt met hetzelfde principe. Alleen staan er deze keer geen zombies in de hoofdrol maar bekende sprookjesfiguren. En deze sprookjesfiguren hebben het niet al te makkelijk. In plaats van in het betoverde bos wonen, wonen ze nu in de grote stad. Wel hebben ze hun eigen community en moeten de figuren 'glamours' gebruiken zodat ze er menselijk uitzien en niet opvallen tussen het normale volk. De grote boze wolf, oftewel Bigby is de sheriff van Fabletown. Er vinden verschillende moorden plaats die de sheriff moet zien op te lossen.
The Wolf Among us is eigenlijk een groot verhaal, veel hoef je niet te doen. Daarom zal het ook zeker niet in ieder straatje vallen, maar ik vond het erg gaaf. Ik hou wel van een goed verhaal en dat had The Wolf Among Us zeker. Een seizoen 2 staat ook al op de planning, en ik kan niet wachten!