zondag 17 augustus 2014

Favoriete films zomer 2014

Wat doe je als je eindelijk weer eens tijd te veel hebt en het is slecht weer? Dan ga ik graag naar de bioscoop. Zo graag dat ik ondertussen bijna alles wel heb gezien wat er draait. Tijd voor mijn favo films van deze zomer!


Maleficent
Wat heb ik uitgekeken naar deze film, en zeg nou zelf.. hoe geweldig is Lana Del Rey's versie van Once Upon A Time? Love it. Maleficent vertelt het klassieke Doornroosje verhaal, alleen dan niet zoals je het gewend bent. Deze keer volgen we Aurora niet, maar staat Maleficent in de spotlight. Want waarom is ze eigenlijk ook zo slecht geworden?
Wat mij betreft had de film nog ietsje duisterder mogen zijn, maar het is en blijft een Disney film natuurlijk. Desalniettemin, aanrader!
Cijfer: 7.5


22 Jump Street
Het vervolg op 21 jump street, Schmidt en Jenko gaan weer undercover en deze keer op de universiteit. Zeker geen hoogstandje, maar wel leuk als je zin hebt in een leuke comedy. Oh en ik heb hem zelfs twee keer gezien, maar dat was iets te veel van het goede dus lekker bij één keer laten ;)
Cijfer: 7 

The two faces of january
Chester en Colette zijn op vakantie in Griekenland, tijdens een uitstapje komen zij een jonge gids tegen die hun bijstaat. Als Chester later in de problemen raakt, besluit de gids hem te helpen. Ondertussen raakt ook hij verstrikt in Chester's problemen.
Deze film liet mij mijn vakantie in Griekenland weer helemaal herbeleven, en dat maakte het voor mij toch wel extra leuk. Een standaard hollywood film is het zeker niet, maar laat dat je niet weerhouden om deze film te zien.
Cijfer: 7


Blackmail(Grand Piano)
Blackmail heeft een beetje hetzelfde broeierige sfeertje als The two faces of january. Alleen speelt het zich niet in Griekenland af, maar in een concertzaal. Na enkele jaren geleden ongelofelijk te zijn afgegaan besluit Tom niet meer op te treden. Dat verandert als zijn oud-leraar overlijdt en hij als tribute nogmaals hetzelfde pianostuk probeert te spelen. Echter komt hij er tijdens het spelen achter dat er een scherpschutter achter hem aan zit.
Ook niet de beste thriller en de climax was ook niet fantastisch, maar het sfeertje maakte een hoop goed. Misschien niet bioscoopwaardig, maar wel leuk voor een avondje bankhangen.
Cijfer: 7

0 reacties:

Een reactie plaatsen