dinsdag 8 april 2014

Waarom je jezelf niet moet laten opmaken in de parfumerie

Dolenthousiast was ik, toen ik een review over de nieuwe Joli Teint van Guerlain zag verschijnen. Een BB cream achtige substantie die voor een zonnige gloed zou zorgen. Iets waar ik helemaal aan toe was. We mogen zeker niet klagen met het weer van de afgelopen weken, maar ik verlang eigenlijk al naar meer. Ik kan dan ook niet wachten op het moment dat ik van de zomer op Schiphol sta te trappelen om naar zonnigere oorden te vliegen. Maar totdat het zover is, moeten we het in Nederland zien te overleven. Die Joli Teint zou me daar wel bij helpen, immers ziet iedereen er toch beter uit met een kleurtje op zijn gezicht? Zo snel als ik kon rende ik naar de parfumerie.
En de naam zegt het eigenlijk al, voor parfums kun je er best komen maar voor andere zaken kun je er maar beter snel wegwezen. Naar mijn idee zijn de medewerkers in een parfumerie hopeloos ouderwets. Ik weet niet wat voor cursus ze hebben gevolgd, maar soms heb ik zelf het idee dat ik meer van de zaken af weet dan hun doen. Maar helaas moest ik er dan toch aan geloven. Ik vind het toch altijd wel even fijn als het om foundations e.d. gaat dat het even op m'n gezicht wordt gesmeerd. Daarnaast liggen de producten ook ergens verscholen in een la, dus snel één uit het schap pakken en naar de kassa gaat hierbij niet op. Dan begint ergernis 1 al, zie maar eens een medewerker te vinden. Na een tijdje spot ik er maar liefst 2, en besluit erop af te gaan. Maar dan zit ik met een dilemma, zal ik mijn gesprek richten aan de oudere of de jongere medewerker? Ik besluit voor de oudere medewerker te gaan en doe mijn verhaal. Vervolgens haakt de jongere erop in met 'zal ik je verder helpen?'. Echt een andere keus heb ik niet dus loop ik met haar mee. Ondertussen bekijk ik haar eens goed, helemaal vol geplamuurd, de foundation glijdt er nog net niet vanaf. Dat kan niet veel goeds beloven. Immers is het net zoiets als bij de kapper. Wil je een hip kapsel, maar is de kapper ietwat aan de oubollige kans? Grote kans dan dat jij er na de knipbeurt ook zo bij loopt. Een weg terug is er niet echt en ik ga op de kruk zitten. Het eerste wat mij opvalt is dat ze een platte foundationkwast pakt, oké niet mijn eerste keus, maar goed. Vervolgens is ze wel erg lang bezig met smeren, hé dacht ik, in de review had ik toch gelezen dat het een lichtgewicht en dekkend product was? Of is mijn huid dan zo slecht? Vervolgens kijk ik in de spiegel en zeg 'oh wel een verschil zeg' op dat moment ben ik er nog niet helemaal uit of dat nou positief of negatief bedoeld is.'Ja heel mooi, heel mooi' bevestigt de medewerker. Wel besluit ik alvast dat als ik het zelf ga doen ik een stuk minder gebruik. Vervolgens krijg ik een doosje in mijn handen gedrukt en loop naar de kassa. Ik ben nog niet klaar in de stad en ga nog wat winkels af, af en toe kijk ik even snel in een spiegel. Door al dat kunstlicht kan ik de 'zonnige gloed' nog niet echt ontdekken, maar ik geef de schuld aan het licht in de winkels en loop verder. Ondertussen valt me wel op dat er wel heel veel op mijn gezicht zit, het geeft af op mijn zonnebril. Ik krijg nog even een lichte twijfeling, was het het wel waard? Had ik niet even moeten wachten met de aankoop? Ik wuif het weg en besluit naar huis te gaan. Eenmaal thuis aangekomen werp ik bij binnenkomst een blik in de spiegel, en wat ik zie werd ik niet bepaald blij van. Door het overtollige smeren is het geen 'zonnige gloed' meer maar ben ik helemaal oranje. Ik krijs nog net niet het hele huis bij elkaar en race naar de badkamer. Gelukkig had ik net nieuwe facewash gekocht, dus die kan meteen in gebruik worden genomen. Flash backs van vroeger flitsen voorbij, eerste ervaring met zelfbruiner. Toen ze de zelfbuiner beter maak jezelf oranje genoemd hadden kunnen hebben. Nadat de schade is beperkt begin ik meteen de denken. Is het gaan oxideren? Was het al die tijd die kleur al? Of komt het door de zelfbruiner. Ik gok op het laatste. Maar gebruiken wil ik het eigenlijk niet, ja op een dag dat ik thuis ben en even kan testen of het inderdaad aan de zelfbruiner ligt. En die dag is nu aangekomen, ik heb een DUN laagje aangebracht en tot nu toe ziet het er allemaal goed uit. Maar ik heb er wel van geleerd, ik laat mezelf NOOIT meer opmaken door iemand waar ik een slecht gevoel bij heb ;)

0 reacties:

Een reactie plaatsen