maandag 3 maart 2014

Het meisje met het cd'tje

Let's take a trip down memory lane, toen ik een jaar of 10/11 was leerde ik een heel leuk meisje kennen op een camping in Frankrijk. Ze was een jaar ouder dan mij en ik vond haar ontzettend tof. Zo'n iemand die iedereen wel eens heeft gehad, een persoon waar je ontzettend tegenop kijkt en niet kan geloven dat jij er vriendinnen mee bent. Leuk is dat. Volgens mij was het ook 1 van de leukste vakanties ooit. Het jammere was alleen dat zij in Groningen woonde en ik in Zeeland, niet bepaald om de hoek. Gelukkig konden mijn ouders het goed met haar ouders vinden dus gingen we af en toe langs, en andersom.


Groningen lag niet bepaald om de hoek..


En als we elkaar niet zagen schreven we brieven, ja brieven ja. Toen was er nog amper internet en had nog niet iedereen een mobieltje, mooie tijden eigenlijk. We schreven eigenlijk over van alles, maar wat ik me nog goed kan herinneren is dat we ook altijd een hele lijst stuurden met onze favoriete nummers. Een soort top 40 maar dan op amateuristisch niveau. Ik moet wel zeggen dat ik redelijk snel met muziek was. Toen ik iets van 8 was wilde ik een radio kopen van mijn verjaardagsgeld. En dat was zeker een goede investering want die radio gebruik ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Verder had ik ook altijd een hele hoop singletjes, die kocht ik ook regelmatig van mijn zakgeld. Die singletjes bestonden voornamelijk uit Christina Aguilera en Britney Spears (wat wil je ook anders je bent 8) Totdat ik enkele jaren erna dat meisje ontmoette, toen veranderde er een hoop. In de tussentijd was ik overgestapt van Britney Spears naar Di-rect en Busted. Laten we het voor het gemak maar pop-rock noemen.
 
Voor degenen die het aandurven..


Dat moest natuurlijk ook vermeldt worden in de brieven die we schreven. Zij zou het immers toch ook wel leuk vinden? Maar nee dat vond ze niet, bepaald niet. Weet je wat, als ik binnenkort weer bij jou ben zal ik wel eens een cd'tje meenemen met echte muziek. En ik moet zeggen dat dat cd'tje van groot belang is geweest in mijn leven. Dus toen het zover was ging het cd'tje in de cd speler. En ik weer eerlijk gezegd niet meer hoe ik erop reageerde, maar ik weet nog wel dat die cd de dagen dat ze er was, niet meer uitgegaan is. Toen ze wegging baalde ik wel een beetje, het cd'tje ging immers ook weer mee terug. Maar net voordat ze de deur uitstapte drukte ze de cd in mijn handen 'hier mag je hebben'. En gelukkig dat ik was, want wat was deze muziek hard! Ik ben nooit het rebelse kind geweest, ik was altijd juist heel rustig en lief. Zo zie je maar weer, je ziet niet altijd alles aan de buitenkant. O.a. System of a Down, Slipknot, Korn en Disturbed stonden erop. System of a Down en Disturbed sloegen meteen aan de andere 2 wat later. Toen ik het cd'tje ongeveer grijs had gedraaid besloot ik de bibliotheek te plunderen, Youtube bestond immers nog niet. Zo kwam ik er ook snel achter wat ik leuk vond en wat niet.
                                                        Staat ondertussen nog steeds trouw op m'n Ipod

                                                    
Ondertussen had ik ook ongeveer een eigen bibliotheek aan gebrande cd'tjes. Met het meisje heb ik al heel lang geen contact meer. Of ik dat jammer vind? Ik weet het niet. Als ik even overdreven mag doen, stiekem zag ik haar wel als een soort van Queen B (à la Blair Waldorf- Gossip Girl, hé een girly kant heb ik ook nog wel ergens hoor) en misschien was haar taak wel voltooid en is het kroontje overgegeven. Ik heb daarna ook nog wat meisje onder mijn hoede gehad, als een soort van moeder eend. Grappig is dat, hoe iemand zo'n invloed kan hebben over je leven. Toch ben ik blij dat ik met haar omgegaan ben. Wie weet had ik anders wel naar Rihanna geluisterd.. ;) Ik wilde eigenlijk een heel ander verhaal schrijven, maar hierbij dus mijn levensverhaal. Dat andere verhaal komt nog wel een keer.

0 reacties:

Een reactie plaatsen