vrijdag 3 januari 2014

Favo games van 2013

Zo trots als een pauw was ik, toen ik een jaar of 8/9 was en bijna Roller Coaster Tycoon had uitgespeeld. Totdat het moment kwam dat we van Windows 95 naar 98 gingen en ik alles kwijt raakte. Moest er nog net niet om huilen, maar jammer was het wel.

De laatste jaren kan ik me nog steeds goed vermaken met een leuke game dus hierbij mijn favorieten van afgelopen jaar.

http://www.hdqwallpaper.com/2013/01/batman-game-wallpaper.html

1.  Batman Arkham Asylum & Arkham City

Tot grote ergernis van mijn vriend heb ik zijn PC meerdere malen gekaapt om deze pareltjes te spelen. Althans in mijn ogen zijn het pareltjes want een Batman fan krijg je niet blijer dan de mogelijkheid te krijgen om zelf de grote held te spelen. Het verhaal is tof, het ziet er mooi uit en weet je gewoon alles is er gaaf aan. Ik kan dan ook niet wachten om Arkham Origins te spelen, die heb ik helaas nog niet in huis!

+ Gaaf verhaal en het spel ziet er prachtig uit
- Veel van hetzelfde, vijanden besluipen, aanvallen, eindbaas etc.



http://cdn.cultofmac.com/wp-content/uploads/2012/03/Screen-Shot-2012-03-21-at-12.08.27-2.jpg

2. Walking Dead Season 1

Nog nooit heb ik zo nagelbijtend voor mijn scherm gezeten tijdens het zien van seizoen 1 van de (tv) serie van Walking Dead. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de latere seizoenen minder vond worden en ik loop nu ook nog steeds niet op schema. Toch was ik ontzettend benieuwd naar de game. Het draait voornamelijk om het verhaal en ik hou ervan als het om het verhaal gaat. Verwacht dan ook niet dat je zombies moet neerknallen en dergelijke (daarvoor kan je volgens mij beter bij walking dead: survival instinct zijn), maar ik vond dit echt ontzettend gaaf. Je krijgt echt een band met de hoofdpersonen en het kan verschrikkelijk zijn om moeilijke beslissingen te moeten maken. De eerste aflevering van season 2 is inmiddels uit en dit ga ik ook zeker binnenkort spelen!

+ Beslissingen die jij maakt, 'maken' ook het verhaal. Daarnaast vond ik het allemaal heel meeslepend, je wordt echt in het verhaal gezogen.

- Het gaat echt om het verhaal, veel hoef je niet te doen.

http://web-vassets.ea.com/bthumbs/1/9/3/193995029001_l.jpg?cb=1366156351

3. Alice: Madness Returns

Ik kan mij de advertentie van American Mcgee's Alice van zo'n 14 jaar geleden nog goed herinneren. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk omdat ik het er eng vond uitzien.
Toch heb ik later een soort van fascinatie voor macabere sprookjes ontwikkeld, dus tijd om dan eindelijke het 2e deel te spelen, 1 moet ik me nog aan wagen. Het speelt zich af in een nachtmerrie achtige wereld, en deze Alice heeft dan ook geen blond maar zwart haar. Verder zijn sommige dingen die voorkomen behoorlijk twisted, maar dat hoort er ook wel een beetje bij. Geen spel wat ik uren achter elkaar zal gaan spelen, maar het wereldje intrigeert mij wel.

+ Bizarre (in positieve zin) ervaring, wonderland ziet er prachtig uit
- Besturing soms vervelend en voor mij is het geen spel om uren te spelen.

http://inthegame.nl/wp-content/uploads/2011/05/alan-wake-2e.jpg

4. Alan Wake

De beschrijving van Alan Wake sprak me meteen aan. Alan Wake is een succesvol schrijver, tijdens een vakantie verdwijnt zijn vrouw echter. Terwijl hij het mysterie van de verdwijning wilt oplossen, komt hij erachter dat alle gebeurtenissen wel erg lijken op een plot wat hij ooit heeft geschreven.
In het begin vond ik het ongelofelijk spannend als er vijanden uit het niets verschenen en op je in proberen te hakken. Later wen je daar wel aan gelukkig. Ik ben er nog volop mee bezig maar ben wel ontzettend benieuwd naar het einde van het verhaal.

+ Ook dit verhaal spreekt mij ontzettend aan
- Veel van hetzelfde, stukje lopen, vijanden, eindbaas etc. Maar is het merendeel van de spellen niet zo?

Verder nog op de wishlist:

- Batman Arkham Origins, as mentioned before.
- Amnesia: A machine for pigs, als ik het aandurf.. Maar ook hier weer: het verhaal!!
- Walking Dead season 2, want seizoen 1 was fantastisch.
- LA Noire, Detective, vindikleuk en speelt zich af in de jaren 40.

0 reacties:

Een reactie plaatsen