zaterdag 16 november 2013

Films gezien in oktober/november

Mijn favoriete genre? Thrillers! Zowel in film als in boekvorm. Eens in de zoveel tijd komt er weer eens een thriller in de bioscoop uit, deze keer was dat Prisoners.

Het is Thanksgiving en de familie Dover gaat deze dag gezellig bij vrienden doorbrengen. De 2 jongste kinderen kunnen het goed met elkaar vinden en gaan buiten spelen. Maar als ze na een tijdje nergens te vinden zijn slaat de schrik toe, waar zijn de 2 meisjes heen? Het enige aanknopingspunt is een camper in de straat en de bestuurder wordt snel erna gearresteerd. Dit blijkt alleen een verstandelijk beperkte jongeman te zijn. Hij kan toch nooit achter de ontvoering zitten? Of toch wel?


Wat mij betreft is dit zeker één van de beste thrillers van afgelopen tijd. Ik heb regelmatig echt op het puntje van mijn stoel gezeten! De uiteindelijke 'clue' is misschien een beetje vergezocht, maar desondanks doet de film toch realistisch aan.

Cijfer:   7.5

Ray Breslin breekt voor zijn werk uit gevangenissen, huh wat? Ja echt. Zonder probleem breekt hij uit allerlei gevangenissen, totdat hij een nieuwe opdracht krijgt. Uit deze gevangenis valt niet uit te breken. Breslin neemt uiteraard de klus aan. Dan lijkt het erop dat hij er toch is ingeluisd.

De prijs voor het meest geloofwaardige verhaal zal hij niet krijgen, maar dat hoeft ook niet. Bij het zien van de trailer had ik er meteen zin in. Ik heb me in ieder geval goed vermaakt met deze film.

Cijfer: 7


Wat doe je als je in de ruimte een ongeluk krijgt en los raakt van je basis? Hopen dat je het overleefd. Dat wil Sandra Bullock ook heel graag in de film Gravity. Door rondzwevend puin wordt hun ruimtebasis vernield waardoor ze losraakt van de basis. Er is geen contact meer met aarde, en ze doet er alles aan om weer levend thuis te komen.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik helemaal niks met de ruimte heb. Daarom stond deze film ook niet erg op mijn 'to see' lijstje. Volgens een vriendin van mij waren de recensies toch wel erg goed, dus gingen we er toch maar heen (en er draaide op dat moment ook even niks anders haha) Ik moet wel toegeven dat het echt ontzettend mooi gefilmd is, ik had echt het gevoel dat ik er midden in zat. Ik denk ook wel dat dit daarom voornamelijk een film is om te zien in de bioscoop. Geeft toch net even die extra dimensie.

Cijfer: 6.5

De ene bedreiging is nog niet over of er staat alweer een nieuwe klaar in Thor the dark world. Ditmaal zijn het 'the dark elves' die de wereld graag een stukje donkerder willen maken. Dat laat Thor natuurlijk niet toe, dus die gaat er een stokje voor steken.

Nu is het natuurlijk nooit vervelend om naar Chris Hemsworth te kijken, maar laten we het even over het verhaal hebben. Ik vond dat deze film ontzettend langzaam opgang kwam en heb ook meerdere malen naar mijn horloge (voor zover dat lukt in het donker) lopen staren. Toen het eenmaal op gang kwam viel het reuze mee, maar het had wel even de tijd nodig. Gewoon een leuke film voor tussendoor, verwacht niks spectaculairs.

Cijfer: 6,5




1 opmerking:

  1. Ik ben erg benieuwd naar Prisoners! Goede reviews weer. En Thor ben ik puur van plan om te gaan kijken vanwege Tom Hiddleston...yum, wat een charisma en ook nog een 'bad guy'. :p

    BeantwoordenVerwijderen