donderdag 21 november 2013

Book: Gone Girl-Gillian Flynn



Dat ik van thrillers hou was misschien al wel bekend. Het jammere is alleen dat ik best vaak al ruim voor het einde van het verhaal weet hoe de vork in de steel zit. Jammer is dat. Daarom ben ik altijd op zoek naar boeken waarbij ik de clue niet meteen doorheb. Gone Girl zou daaraan moeten voldoen. Althans het wordt/werd zo gehypet dat ik er zelf ook een beetje in ging geloven, dus tijd voor dit 'mindblowing' (aldus de achterkant) verhaal.


Amy en Nick staan aan de vooravond van hun 5 jarig huwelijk. Uiteraard hebben ze wel eens ruzie, ook deze avond, maar dat hoort er toch een beetje bij? De volgende dag, als Nick op zijn werk is, wordt hij er op geattendeerd dat hij maar beter naar huis kan gaan, de deur staat namelijk al een hele tijd open. Eenmaal thuis aangekomen is het huis overhoop gehaald en is Amy nergens te bekennen. Hoe, wat en waarom is voor Nick ook niet duidelijk. De relatie ging toch goed? De politie wordt erbij gehaald, maar Amy wordt niet gevonden. Aangezien een eis voor losgeld uitblijft wordt Nick snel al aangewezen als de schuldige. Hij heeft immers ook gelogen tegen de politie, toch iets te verbergen dus?

Het verhaal wordt verteld uit beide perspectieven van de hoofdpersonen. Echter wordt Amy's deel verteld door middel van stukjes uit haar dagboek.

Nu had ik zeker zo mijn vermoeden hoe het in elkaar zat, en daar had ik deels gelijk in. Het einde had ik dan weer totaal niet verwacht, viel mij zelfs ook een beetje tegen. Aan de andere kant, misschien is het einde ook wel een sterk punt van het verhaal omdat het zo onverwachts is.

Ik vond het zeker een goed boek en heb het met plezier gelezen. Ik kan dan ook niet wachten om de andere boeken van Gillian Flynn te lezen!

Cijfer: 8

1 opmerking:

  1. Klinkt gaaf! Die ga ik toevoegen aan mijn 'to read' lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen