zondag 15 september 2013

Recensie: System of a Down Amsterdam 21 augustus 2013






Ondertussen is het alweer zo'n 3 weken geleden dat het concert van System of a Down was, maar hey beter laat dan nooit toch?

Toegegeven, een paar uur voor het concert stortte ik ontzettend in. Lange dag gehad dus dan maar een blikje red bull achterover slaan. Achteraf was ik blij dat ik dat gedaan had want het was een zeer energieke avond. De laatste keer dat ik in de Ziggo Dome was, tijdens Iron Maiden, vond ik het eigenlijk geeneens zo erg dat we geen staanplaatsen meer konden krijgen. We zaten in een vak recht voor het podium, daarnaast werd alles ook nog eens gefilmd dus zien kon je het wel. In de trein zat ik dan ook nog te mopperen over het feit dat zitplekken ook wel fijn waren geweest. Oh boy was I wrong, achteraf ZO blij dat we staanplaatsen hadden!

Ja het was druk

Toen we aankwamen was het voorprogramma al begonnen, dat was 3 keer niks dus terug naar de bar dan maar. Toen ze klaar waren zijn wij snel naar binnen gesneakt om toch nog een beetje vooraan te komen. Dat was nog best aardig gelukt, toen het concert afgelopen was bleek dat er heel veel ruimte tussen de voorste rij en het podium zat, wij konden alles nog best goed zien!

Voor mij is het allemaal begonnen met System of a Down dus ik wilde ze eigenlijk wel eens zien, had ik eigenlijk niet verwacht omdat ze of 'uitelkaar' zijn of gewoon niet in Europa touren. Vanavond dus wel en ja het was echt een feestje. Aerials werd ingezet en de sfeer zat er al behoorlijk in. Kort daarna Prison Song en I-E-A-I-A-I-O en toen barstte het feest helemaal los. Ik heb volgens mij nog nooit 1.5 uur non stop staan dansen, springen en meezingen, kwam dat blikje red bull toch nog van pas. Ook was het Serj verjaardag dus dat was nog een extra reden voor een feestje. Nu ik zo de setlist terug kijk zie ik dat ze 23 nummers hebben gespeeld, voor mijn gevoel ging het echt razendsnel voorbij. Meer foto's heb ik dan ook niet gemaakt, te druk met dansen en bang om mijn telefoon te verliezen haha!

Conclusie? 1 van de beste concerten ooit, zeker voor herhaling vatbaar. Mijn favorieten waren dan ook, I-E-A-I-A-I-O, BYOB, Chop Suey!, Toxicity en Sugar

Setlist:
  1. (Incomplete)
  2. (With Happy Birthday snippet for Serj Tankian)
  3. X
  4. (with "I Feel Love" snippet by Donna Summer)
  5.  

0 reacties:

Een reactie plaatsen