vrijdag 9 augustus 2013

Reality check: LESS IS MORE?

Of eigenlijk toch niet?


Even leek het erop alsof we allemaal een beetje koopmoe waren. Nieuwe collectie van MAC? Meh. Nieuwe limited edition van Catrice? Not interested. Kwam het omdat die nieuwe collecties echt niet boeiend waren? Of doordat we stiekem alles al hadden? Of misschien waren we wel zo depressief geworden van het verschrikkelijke voorjaar dat we er allemaal niet meer zo'n zin in hadden. Het antwoord moet ik je schuldig blijven, maar wat me wel opviel is dat het erop lijkt alsof we de laatste tijd weer een behoorlijke inhaalslag hebben moeten maken. Alsof we al die verloren aankopen toch nog een keer moesten inhalen, ohja myself included.



Aan het begin van dit jaar kwam ik erachter dat ik toch wel erg veel oogschaduw en nagellak had. Is ook niet zo heel vreemd want het lijkt erop alsof ik steeds door één soort product geobserdeerd ben. Stond ik vroeger iedere week voor het nagellakschap in de kruidvat om bijna iedere keer wel met een lakje thuis te komen, tot vorig jaar was die obsessie oogschaduw. Net zoals ik dat heb met ontbijten, ik kan s'ochtends moeilijk eten, dus wat doe je dan als je eindelijk weer eens iets hebt gevonden wat je wel lekker vindt? Juist ja, dan eet je je er vervolgens helemaal scheel aan totdat je na 3 maanden iedere dag beschuit met muisjes (I kid you not) er wel eens genoeg van hebt gehad. Zo heb ik dat dus ook met bepaalde 'productgroepen' zal wel een vreemd trekje zijn.


Begin dit jaar had ik een soort van afspraak met mezelf gemaakt. Niet meer zoveel (impulsief) kopen en meer kleding van betere kwaliteit kopen. En ik moet zeggen dat dat toch wel aardig is gelukt. Ook al moet ik eerst bij 5 vriendinnen advies vragen of ik wel dat ene, in mijn ogen, te dure paar schoenen moet kopen. Dat ik zonder problemen een oogschaduwpalette van 50 euro in m'n winkelmandje gooi zonder erover na te denken, daar gaan we het nu maar even niet over hebben.

Toch werd ik vanochtend nog even met de neus op de feiten gedrukt. Ik wilde eigenlijk wel eens weten wat ik dit jaar toch nog aan make-up gekocht had. En dat bleek toch nog meer te zijn dan dat ik eigenlijk dacht. Ook al heb ik wel de meeste dingetjes in de sale of van cadeaukaarten gekocht, toch voelde het niet helemaal oké. Daarna kwam ik er ook nog eens doodleuk achter dan er zelfs dingen tussen zaten die ik zelfs nog niet eens aangeraakt had. zucht Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik op 3 verschillende plekken woon en ik dus een toilettas vul met spulletjes en dat eens in de zoveel tijd omwissel. Maar dan nog.


Dus, geen make-up meer alleen nog kleding(Hé, de nieuwe herfstcollecties zijn leuk!) Ohja en sparen voor een reis naar Amerika. Moet lukken toch? I'll keep you posted.

0 reacties:

Een reactie plaatsen