zondag 25 augustus 2013

Erwtensoep in Augustus

Ik begrijp iets niet. Als bijbaantje werk ik bij de supermarkt. Ik ben dan ook heel erg op de hoogte van wat men vanavond gaat eten. Lekker belangrijk zal je denken, true maar je moet wat doen als je daar de hele middag zit te bliepen.
Ondertussen ben ik ook wel op de hoogte van alle 'trends'. Kochten mensen een paar weken geleden nog massaal barbecuevlees en ijs, nu lijkt die trend weer te zijn omgeslagen. Ja, dames en heren geloof het of niet maar ik kan bij deze officieel vaststellen dat het gedaan is met de zomerse aankopen. De stamppotten boerenkool, andijvie en hutspot vliegen massaal over de toonbank. Ook met bijbehorende accessoires zoals rookworst, spekjes en erwtensoep. In mijn wereld is het vandaag toch echt 25 augustus en niet 25 december. Echt WAAROM? Of ben ik de enige die wenst dat de zomer nooit meer stopt? Toen ik klein was gilde ik al dat het altijd mooi weer moest zijn, nu is die schreeuw harder dan ooit. Ik lig nu al wakker met de angst dat de herfst met de dag dichterbij komt. Goed, ik kan best genieten van een mooie herfstwandeling, maar de herfst die ik ken bevat meestal wind, regen en oh ja wind. Nee hoor geef mij maar zomer, ja echt. Misschien moet ik toch maar die plannen om te emigreren eens een keer doorzetten..

1 opmerking:

  1. Hahaha, ik lees Dit nu pas maar het is geniaal...zo herkenbaar! En dan kwamen ze ook al met chocoladeletters aanzetten...doe normaal joh! Maar nu heb ik inmiddels wel zin in een lekker herfst stoofpotje :p

    BeantwoordenVerwijderen