vrijdag 16 augustus 2013

Aan/afraders films zomer 2013

Toegegeven: Ik heb de laatste tijd niet al te vaak in de bioscoop gezeten omdat het zulk lekker weer was. Maar op de dagen dat het dan iets minder lekker weer was kon ik het toch niet laten om een filmpje te pakken.

Aanraders:

Red 2



Misschien is het wel zo verstandig om eerst deel 1 te zien, maar ook deel 2 was weer geniaal (Hallo Anthony Hopkins speelt erin!)


Frank's pensioen werd in deel 1 al verstoord, ook in deel 2 heeft de oud CIA agent geen tijd om te genieten van z'n pensioen. Er is een massavernietigingswapen verdwenen en uiteraard kunnen ze die niet vinden zonder Frank en z'n ex-collega's. Fun gegarandeerd met deze film. Misschien niet zo origineel als het eerst deel, maargoed dat zijn alle vervolgen niet.

Cijfer: 7,5

World War Z

Zombies zijn nog steeds hot and happening op het moment (denk: walking dead) Dus het kon ook niet anders dat er ooit nog eens een keer een hollywood film van zou komen, en inderdaad dat is World War Z.

De zombie apocalypse breekt uit en Gerry en zijn familie zitten er,net als de rest van de wereld, midden in. Gerry heeft alleen nog de mazzel dat hij voor defensie heeft gewerkt en wordt snel opgepikt door een helikopter die zijn familie naar een schip brengt. Uiteraard is hij daar met een reden gebracht, want ze willen dat Gerry meegaat helpen om een oplossing te vinden.

Ik vond deze film verrassend goed! Niet verwacht eerlijk gezegd. Het is allemaal bijzonder reëel vastgelegd, iets wat nogal lastig kan zijn met dit soort genre films. Zeker een aanrader voor zombie fans!

Cijfer: 7,5

Monsters University

Eindelijk is hij er dan, de prequel op Monsters Inc. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het eerste deel nog geeneens eens zo heel lang geleden heb gezien, maar oké. Ik was toch meer een Disney dan een Pixar kind.
In Monsters University zien we hoe Mike en Sulley 'scarers' worden. En ook niet onbelangrijk, hoe hun vriendschap is ontstaan. Ik vond hem zelf erg leuk! Dit is ook zo'n animatiefilm die ook voor volwassenen leuk is. Als je Monsters Inc. leuk vond, dan kan ik je deze zeker aanraden.

Cijfer: 7

Despicable me 2

Naar deze film ben ik meteen gerend, de dag nadat ik thuis van vakantie was. Ja echt, serieus. Volgens mij heeft de film geen verdere uitleg nodig. Ga er anders desnoods alleen al heen voor de minions <3

Cijfer: 8

Afraders:

Man of Steel

Ik begrijp het niet, ik hou van superhelden films (batman!) Maar superman? Meh. Alhoewel ik moet toegeven dat ik de trailer ontzettend gaaf vond, maar daar bleef het ook bij. Veel te sci-fi naar mijn mening, en nee ik vond het gewoon 3 keer niks

Wolverine

Zelfde verhaal als hierboven. Ik vond Wolverine Origins wél weer goed, maar deze niet. De filmmakers zijn een totaal ander pad ingeslagen na deel 1 en het kan mij eerlijk gezegd niet bekoren. Jammer.

0 reacties:

Een reactie plaatsen