vrijdag 22 februari 2013

Films gezien in februari

Goed, ik wist dat mijn minor veel tijd in beslag zou nemen. Maar zoveel tijd dat ik nog amper vrije tijd had, had ik niet verwacht! Gelukkig kon ik toch nog wat tijd vinden om een paar films te zien!


 Django Unchained
Het is de 19de eeuw en de slavenhandel is volop aan de gang. Django en zijn vrouw Broomhilda worden beide aan verschillende slavenhandelaren verkocht. Later komt premiejager Dr. Schultz Django op het spoor. Schultz heeft Django nodig om een stel broers op te pakken. Later helpt Schultz Django met zijn zoektocht naar Broomhilda.

First of: Chrisoph Waltz = held, echt weer een geniale rol. Verder is het weer een typische Tarantino film, veel geweld en bloed. Dus daar moet je wel van houden. Vond hem zelf erg goed!

Cijfer: 8

Gangster Squad
Los Angeles wordt beheerst door maffiakoning Mickey Cohen. De politie is corrupt, en de weinigen die niet zijn omgekocht durven zich er niet aan te wagen. Toch is er een klein groepje politieagenten die zich er wel aan willen wagen. De strijd tegen Cohen begint.

Ook Gangster Squad vond ik een erg goede film. Wel zaten er soms erg gewelddadige stukjes in die voor mij niet hadden gehoeven. Sean Penn heeft ook weer een geweldige rol gespeeld als Cohen.

Cijfer: 7,5

Flight
Captain Whitaker weet wonder boven wonder een grote ramp te voorkomen door een ingrijpende beslissing te nemen. Later blijkt dat de piloot onder invloed van drank en drugs is. Een rechtszaak is onvermijdelijk.

Na het zien van de vliegtuig crash weet ik zeker dat je voorlopig even niet in een vliegtuig wilt stappen. Op het eerste gezicht lijkt deze film eerder een actiefilm, door de crash maar dat is niet waar. De film gaat veel dieper in op het drank en alcoholgebruik van Whitaker. Dat is wel handig om van te voren te weten. Dit is eerder een drama dan een actiefilm.

Cijfer: 7

A good day to die hard
John McClane gaat naar Moskou toe om zijn zoon te helpen. John heeft al een hele poos geen contact met zijn zoon en is er achtergekomen dat hij in Moskou veroordeelt gaat worden. Zijn zoon is namelijk betrokken bij een crimineel die een staatsgreep wilt plegen.

Vriendlief wilde hier graag naar toe, dus zo gezegd zo gedaan. Er zit weinig verhaal in en heel veel achtervolgingen en gevechten. Typische actiefilm dus. Verwacht niks bijzonders.

Cijfer: 6,5

1 opmerking:

  1. Gangster Squad klinkt best interessant! Die moet ik onthouden. En Chrisoph Waltz is inderdaad geniaal :p

    BeantwoordenVerwijderen