maandag 21 januari 2013

Project 10 pan


Project 10 pan is weer helemaal terug, en om toch een beetje aan een no-buy te doen lijkt me dit een goede optie. Bij project 10 pan maak je eerst 10 oude producten op voordat je iets nieuws mag kopen. Ik heb dit in het verleden vaker gedaan, en dat beviel mij goed. Je wordt zo een stuk bewuster van wat je allemaal koopt. Maar soms is het ook wel eens nodig om spulletjes op te maken! 


Lush Snowcake(niet op foto) Laten we makkelijk beginnen, dit mini stukje is echt nog voor maar een paar keer douchen. Dat ik nog een blok van 100 gram heb liggen, zeggen we er maar even niet bij.

TBS Earthlovers Fig & Rosemary Deze wissel ik af met de snowcake af, echter was ik de geur helemaal beu. Door de feestdagen was ik niet vaak thuis, dus ik ga nu weer mijn best doen om deze op te maken.Ongeveer een halve fles

TBS Bodybutter perzik Hier ga ik het zeker weten moeilijk mee krijgen. De perzik geur is echt heerlijk, maar ik ben eigenlijk helemaal geen fan van body butters. Mijn huid heeft zo'n vette butter niet nodig. Met deze kou is het iets beter te doen, dus ik ga flink smeren! Zit zeker nog 3/4e in.

TBS lipbalm cocoa butter Echt een favoriet deze lipbalm. Heel erg lekker met dit weer ook. Hij is bijna op en ik ben er ook wel een beetje klaar mee.

TBS handcreme Candied Ginger Vond ik de ginger geur eerst echt verschrikkelijk, nu weet ik hem wel te waarderen. Echter heb ik nog 3 tubes handcreme op voorraad, dus tijd om deze te gaan gebruiken. Ongeveer een halve tube

Lush Eau Roma toner Gebruikte ik voorheen heel vaak, maar de laatste tijd iets minder. Er zit nog een klein beetje in dus het moet niet moeilijk zijn om deze te gaan opmaken.

Lush Babyface Een van de eerste producten die ik van Lush kocht, wordt nu ook niet meer verkocht. Het is een soort voorloper van Ultrabland, alleen zit er nog een extra stap aan vast. Babyface moet eerst onder warm water gehouden worden en daarna kan je het over je gezicht smeren. Dit wordt (zeker met eyeliner) een ontzettende smeerboel, maar als het eenmaal van je gezicht af is is je gezicht wel echt schoon. Het kost alleen wel wat extra moeite om deze bar te gebruiken, en daar heb ik niet altijd zin in. Hij ligt alleen al veel te lang in m'n badkamer dus hij moet nu echt op! Ongeveer voor de helft op


Philosophy Purity Made Simple Fijne reiniger, maar jammer van de parabenen. Hier zit ook nog een bodempje in!

Nivea dagcreme Mijn huidige dagcreme, bijna op dus dat moet niet al te moeilijk worden.

TBS Sweet Lemon scrub Een tijdje geleden heb ik een heerlijke pot Talasso scrub van Collistar gekocht. Maar deze scrub van de bodyshop staat nu in m'n badkamer. Ook echt een hele lekker scrub! Nog een kwart over

Extra: Urban Decay Primer Potion Om het een beetje makkelijk te maken een extra product. Ik heb geen idee hoe vol deze primer nog is, maar daar zal ik wel achter komen. Ik hoop deze producten toch wel binnen 2 maanden te hebben opgemaakt. Stel, m'n primer is op en iets anders nog lang niet dan heb ik toch 10 producten opgemaakt. Een beetje vals spelen moet kunnen ;)


Waarom doe ik dit project? Ik koop al een stuk minder make-up en verzorgings-artikelen dan voorheen. Maar het kan nooit kwaad om eens in de zoveel tijd zo'n projectje te doen. Daarnaast heb ik de laatste tijd nogal wat aankopen gedaan in de sale. De sale is bijna afgelopen dus dat lijkt mij een goed moment om te beginnen. Ik wil ook graag kwalitatief betere kleding kopen. H&M en Zara zijn leuk, maar als je een shirtje na één seizoen al moet weggooien vind ik het toch zonde van mijn geld. Ook willen wij in de zomer graag nog een weekje op vakantie dus daar moet ook gespaard voor worden.

Ik heb er bewust voor gekozen om geen oogschaduws, andere poeder producten, nagellak e.d. voor dit project te gebruiken. Dit heeft een simpele reden, omdat deze producten nog lang niet op zijn en ik anders maanden bezig ben. In het verleden heb ik dan ook gezien dat mensen er daardoor geen zin meer in hadden en met project 10 pan stopten. Ik wil wel heel graag 10 producten opmaken. Ik heb wel een andere manier gevonden om die producten vaker te gebruiken, maar daarover binnenkort meer.

1 opmerking:

  1. Super goed project! Heel leuk om je ervaringen te lezen. :) Ik zou dit ook moeten doen op mijn blog...

    BeantwoordenVerwijderen