zaterdag 12 januari 2013

Films gezien in december/ januari

We begonnen december met een Sneak Preview en dat was Wreck it Ralph. Ralph is de slechterik in een video spelletje en is het beu dat hij nooit eens waardering krijgt. Ralph wilt graag een medaille verdienen zoals alle "good-guys" doen, dus besluit hij om een medaille te verdienen.



De trailer vond ik echt geweldig, maar hij viel echt ontzettend tegen. Wij zijn dan ook eerder weggegaan. Er zitten wel een aantal leuke game verwijzingen in, dus als je een fanatieke gamer bent en van animatie films houdt is het een aanrader. Zelf vond ik het nogal een "Kiddie" tekenfilm, dus helaas.

Cijfer: 6

Looper speelt zich in de toekomst af. Tijdreizen is uitgevonden maar verboden. Joe is een huur moordenaar die door middel van de tijdreis techniek criminele uit de toekomst terug gestuurd krijgt naar zijn tijd om deze vervolgens om zeep te helpen. De enige regel waar Joe zich aan moet houden is dat hij nooit zijn doelwit mag laten gaan. Dat gaat natuurlijk een keer fout, want het blijkt dat hij zijn toekomstige zelf moest vermoorden.

Bij mij duurde het even voordat ik het hele tijdreis principe begreep, dus het is opletten geblazen in het eerste deel van de film. De film verliep totaal anders dan ik verwachtte, dat is een positief punt omdat het niet bepaald een standaard actie film is. Wel enigszins aan de lange kant, maar het was de lange zit zeker waard.

Cijfer: 7,5

Ellison schrijft misdaadromans maar heeft last van een writers block. Het gezin besluit te verhuizen naar een huis waar een hele familie is uitgemoord. Ellison hoopt dat hij wat inspiratie kan opdoen door deze moordzaak. Op zolder een doos met videotapes waar nog meer moorden op staan. Ellison besluit om zich in deze moorden te verdiepen met alle gevolgen van dien.

Ik had gemengde reacties over deze film gehoord. De ene was er laaiend enthousiast over en de ander helemaal niet. Zelf had ik al snel door wie er achter de moorden zat. Mocht je deze film willen zien dan kan ik je aanraden om de trailer niet te bekijken, die verklapt namelijk net iets te veel. Wat ik wel jammer vond was dat ik aan het eind van de film nog met een hoop vragen zat. Erg jammer dat de film niet helemaal goed is uitgewerkt, maar Sinister is zeker een goede thriller/horror film.

Cijfer: 7,5

Natuurlijk kan de Hobbit ook niet ontbreken in dit rijtje! Ik wist zelf niet zo goed wat ik ervan moest verwachten, aangezien ik niet zo'n fan ben van de Lord of the Rings films. Daarnaast is het ook een behoorlijke zit, en ik ben daar meestal toch iets te ongeduldig voor. Echter vloog de Hobbit in no-time voorbij! En ik vond hem echt fantastisch. Wij zijn wel naar de speciale IMAX 3D HFR versie geweest. (Mocht je 14,50 overhebben voor een kaartje of een unlimited pas hebben, zeker doen!) Vooral de High Frame Rate zorgde voor ontzettend mooie beelden. Daarnaast zit er ook prachtige muziek in de film, Misty Mountains zorgde zeker even voor een kippenvel momentje!

Cijfer: 9






Naar The Hypnotist keek ik ook al een poosje uit. Het boek heb ik ook liggen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. In Stockholm wordt een gezin op een brute wijze vermoord, de enige die het overleefd is de zoon. De zoon is echter niet in staat om tegen de politie te praten, maar met behulp van hypnose lijkt de jongen toch wat los te laten. Echter, is er iemand die niet gesteld is op de hypnose praktijken en dingen lopen dan ook snel uit de hand.

Ik had stiekem gehoopt op een goede thriller à la Headhunters, maar helaas. De film is iets aan de langdradige kant en de ontknoping vond ik ongeloofwaardig. Tuurlijk, het is een film maar het was wat mij betreft allemaal iets te vergezocht. Verder een aardige film, maar niet noemenswaardig.

Cijfer:7

0 reacties:

Een reactie plaatsen