zaterdag 17 november 2012

American Horror Story


Aangezien het nog even wachten is totdat het 3e seizoen van The Walking Dead helemaal uitgezonden is in Amerika, was ik opzoek naar een andere serie. Op tv zag ik een trailer van American Horror Story, en dat leek mij wel wat.


Ieder seizoen (het 2e seizoen is nu bezig in Amerika en een 3e staat op de planning) heeft een ander verhaal. In het tweede seizoen spelen ook acteurs uit het eerste seizoen, maar dit staat helemaal los van het voorgaande seizoen. Na het seizoen is het dus gedaan met die verhaallijn.

In het eerste seizoen zien we de familie Harmon verhuizen naar Los Angeles. Vivien heeft een miskraam gehad en Ben is vreemdgegaan met een student van hem. De familie besluit om een nieuwe start te maken en verhuist naar Los Angeles. Daar vinden ze een huis wat ontzettend mooi is, maar de prijs lijkt te mooi om waar te zijn. De makelaar vertelt dat de vorige bewoners gestorven zijn in het huis, en dat daardoor de prijs zo laag is. Ondanks dat besluit de familie het huis toch te nemen. Al heel snel blijkt dat het niet helemaal pluis is in het huis. De familie ziet schimmen in het huis en er gebeuren rare dingen. Al snel blijkt dan ook dat het huis bezeten is door geesten.

Eerlijk gezegd heeft het niet helemaal aan mijn verwachtingen voldaan, de serie wordt nooit eng, hooguit een beetje spannend. Daarnaast wordt het ook een beetje eentonig, weer een spook, weer een schim etc. Er zitten zeker wat interessante plotwendingen in, maar ik had zelf verwacht dat de serie veel enger/spannender zou zijn. Ondanks dat heb ik het eerste seizoen wel met plezier afgekeken en kijk ik ook heel erg uit naar het 2e seizoen. Ik denk zelf ook dat het tweede seizoen creepier zal zijn dan het eerste! Als je wel weg bent van een spannende en bizarre serie, dan raad ik American Horror Story zeker aan.

Teaser season 2 


0 reacties:

Een reactie plaatsen