maandag 29 oktober 2012

Weekje Valencia

Na 2 weken herfst had ik het eigenlijk al wel weer gehad met het weer. Gelukkig had ik nog een tripje naar Valencia tegoed. Tijd voor een kleine sfeerimpressie!



Ik stond om 4 uur op aangezien mijn vlucht om 7 uur s'ochtends zou gaan, zo'n anderhalf uur later was ik in Zürich, helaas moest ik daar overstappen. Maar wat een prachtig vliegveld! Alleen is het daar niet te betalen..


Toen ik aankwam was het nogal bewolkt, de rest van de dag was het prachtig weer (op 1 dag na).

De volgende dag ben ik meteen naar het strand gerend. Zon, zee, palmbomen, love it!


Heel toepasselijk, op de avenida de los naranjos stonden allemaal sinaasappelboompjes. Met de dag kleurden ze zicht steeds meer oranje!


 De ciudad de las artes y de las ciences is een stad in een stad. Je vindt hier onderandere een wetenschapsmuseum, een gigantisch aquarium, IMAX bioscoop en zo kan ik nog wel even doorgaan. In eerste instantie zouden we naar het aquarium gaan maar dit was behoorlijk prijzig, daarnaast waren we zo aan het treuzelen dat toen we bij het aquarium aankwamen deze nog maar 2 uur geopend was. Uiteindelijk hebben we het aquarium maar laten zitten.



Het historisch centrum is ook zeker een must see als je in Valencia bent. Verspreid over het centrum vind je verschillende gebouwen, zoals de oude markt, het prachtige gemeentehuis, en het Plaza del Virgen.


En uiteraard kon ik de stad niet verlaten zonder een bord echt Valenciaanse paella te hebben gegeten, en ik snap nu waarom de beste paella uit Valencia komt, mjum!

Toen was het weer tijd om naar huis te gaan, ik mocht nog 5,5 uur in Zürich zien te doorkomen, waar ik de duurste whopper ooit at (7,50 euro -.-). Later begon het zelfs te sneeuwen..

0 reacties:

Een reactie plaatsen