zondag 30 september 2012

Films gezien in september

De zomervakantie lijkt alweer eeuwen geleden en vanaf morgen is het alweer oktober! Op filmgebied is het ook behoorlijk rustig, de grote blockbusters waren in de zomer te zien. Desondanks toch nog een paar leuke films gezien!



Psychologe Margaret Matheson en haar assistent doen onderzoek naar paranormale activiteiten. Moeiteloos ontmaskeren ze mediums en andere personen die claimen bijzondere gaven te hebben. Ondertussen kondigt Simon Silver, een wereldberoemde helderziende, een paar shows aan. Margaret's assistent wil Simon graag ontmaskeren maar Margaret wilt liever niet dat hij in de buurt van Simon komt. Simon is namelijk nog nooit ontmaskert en is volgens haar gevaarlijk.

Red Lights werd aangekondigd als de nieuwe 'Sixth Sense' het was dus wachten op de plotwending. Die kwam er uiteindelijk ook maar dat gaat werkelijk boven mijn pet. Ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als bij 'the Box'. Plot klinkt goed maar wat er uiteindelijk gebeurt gaat helemaal nergens over. Daarnaast duurt de film tegen de 2 uur en is daardoor ook behoorlijk langdradig. Enige pluspuntje is dan toch wel Margaret's assistent Cilian Murphy

Cijfer: 6,5




Al bij het zien van de trailer van Ted werd ik spontaan verliefd op het desbetreffende teddybeertje. 


Ted is door een wonder tot leven gewekt, John wenste dat het beertje kon praten en voilá. In de film is John inmiddels volwassen en woont hij samen met zijn vriendin Lori. Ted woont ook nog steeds bij John en Lori. Aangezien Lori graag alleen samen John wilt wonen moet Ted het huis uit. En dan moet John kiezen tussen Ted of Lori.

Na het zien van de 'thundersong' in de trailer was ik echt helemaal om, maar eerlijk gezegd viel hij toch wel een beetje tegen. Mijn vriend had al zo'n voorgevoel dat het een beetje rom-kom achtig zou zijn, en hij had nog gelijk ook. Ik had eigenlijk 1 grote onzinfilm verwacht. Het klinkt misschien een beetje raar maar er zit eigenlijk te veel 'verhaal' in, van mij had het een stuk minder serieus gemogen. Desondanks toch best leuk.

Cijfer: 7

Jason Bourne heeft de vuile was van de illegale programma's Treadstone en Blackbriar buiten gehangen. Om verdere consequenties te voorkomen wordt iedere agent die deel heeft genomen aan deze programma's uitgeschakeld. Uiteraard komt er één iemand ongeschonden vanaf, Aaron Cross.

Ik raad zeker aan om de vorige delen ook te zien want anders kan het nogal warrig overkomen. Voor mij was het alweer even geleden dat ik de andere films gezien had en dan kan de film nogal verwarrend zijn. In principe is het één grote achtervolging, Aaron is afhankelijk van zijn medicijnen maar deze krijgt hij niet meer omdat hij opgeruimd moet worden. Uiteindelijk komt hij een wetenschapper tegen die weet hoe hij niet meer afhankelijk hoeft te zijn van de medicijnen en in leven kan blijven. De film duurt veel te lang en is ontzettend langdradig. Een simpele achtervolging duurt al snel 20 minuten. Na 1,5 uur had ik het dan ook echt wel gehad met deze film, alleen leuk voor de fans.

Cijfer: 6


En meer films heb ik niet gezien deze maand helaas! Op de to-see list staan nog wel Savages, de Verbouwing en the Possession. Deze zullen dan hoogstwaarschijnlijk volgende maand voorbijkomen.

0 reacties:

Een reactie plaatsen