zaterdag 1 september 2012

Films gezien in augustus

Sinds 2008 ben ik in het bezit van een Pathé Unlimited kaart. Ik ga dan ook zeker minstens één keer per week naar de film. Hieronder staan enkele films die ik afgelopen maand heb gezien, en mijn mening hierover.

Het is alweer even geleden dat ik The Dark Knight Rises heb gezien tijdens de Batman marathonDe film speelt zich af 8 jaar na The Dark Knight. Batman heeft de schuld van Harvey Dent opzich genomen, en is daarmee overbodig geworden. Bruce heeft zich dan ook afgezonderd van de buitenwereld. Maar Gotham is Gotham niet zonder een crimineel dus treden Catwoman en Bane aan. En dan is de hulp van The Dark Knight himself weer hard nodig.


Eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld. Niet dat ik had verwacht dat deel 2 te overtreffen was maar toch. Naar mijn idee was het net even te reeel. Batman hoeft van mij juist niet reeel te zijn. Ik heb de film wel om 6 uur s'ochtends gezien na het zien van de vorige 2 delen, dus ik ga er zeker nog een keer heen. Daarnaast is het nogsteeds een ontzettend goede film, alleen The Dark Knight wordt niet overtroffen door dit slotstuk.

Cijfer: 8,5

Jacky Bonnot houdt van koken en kan koken. Helaas voor hem heeft hij nooit een koksopleiding kunnen doen. Verder dan simpele restaurantjes komt hij niet, maar die restaurantjes zijn niet geinteresseerd in Jacky's kookkunsten. Jacky is echter niet geinteresseerd in de simpele keuken. Alexandre Vauclair is echter het tegenovergestelde van Jacky. Hij heeft zijn eigen sterrenrestaurant en is alom geliefd. Echter willen zijn aandeelhouders niets weten van Alexandre's traditionele keuken, zijn baan staat op het spel. Dan komen Jacky en Alexandre elkaar toevallig tegen.

Ik vond dit echt een heerlijke film om naar te kijken, lekker luchtig maar toch met inhoud. Leuke (Franse) comedy voor tussendoor!

Cijfer: 7

Merida wil niets liever dan later een goede boogschutter worden. Echter denkt haar moeder daar anders over, Merida moet gaan trouwen en kinderen krijgen net als zij. Merida is het daar niet mee eens en neemt een radicaal besluit wat zowel haar leven als dat van haar moeder zal veranderen.

Ik hou wel van een animatiefilm op z'n tijd, naar Brave keek ik dan ook wel uit. Alleen al voor het Schotse accent en Merida's geniale broertjes zou je de film al moeten zijn. Alleen na het 'radicale' besluit wordt de film minder helaas. Een klassieker zoals de Lion King is het niet, maar wel vermakelijk.

Cijfer: 7

Rekall is een bedrijf dat dromen tot werkelijkheid kan brengen. Voor fabrieksmedewerker Douglas klinkt dat als een ideale uitkomst om even zijn frustraties te vergeten. Geheime spion lijkt hem wel wat, maar volgens Rekall is hij zelf een geheime spion. Dan gaat alles mis en kan hij zelfs zijn eigen vrouw niet meer vertrouwen.

Dit is echt een typisch geval van een mislukte remake, het is sowieso niet helemaal mijn genre film. Maar het origineel vond ik wel prima. Deze totaal niet, als je het origineel niet kent en niet weet waar het over gaat wordt de film er alleen maar verwarrender op. Voor mij was ook niet alles duidelijk. Daarnaast heb ik het einde ook nog eens gemist omdat ik de binnenkant van m'n ogen interessanter vond.(Niet met opzet trouwens haha!)

Cijfer: 4



Als we deze film mogen geloven was Abraham Lincoln naast president ook nog een vampieren jager. Dat is zo gekomen omdat zijn moeder vermoord werd door een vampier. Abraham laat het er niet bij zitten en wordt leerling van Henry die hem de fijne kneepjes van het vak leert. Abraham's uiteindelijke doel is om wraak te nemen op de moordenaar van zijn moeder.

Het verhaal slaat helemaal nergens op natuurlijk, en ik had stiekem ook wel een beetje een B-achtige film verwacht, maar dat valt nog behoorlijk mee. De tijd waarin het verhaal zich afspeelt is mooi verfilmd, en het verhaal is nog best redelijk. Waar ik mij wel ontzettend aan stoorde waren de verschrikkelijk 3D/special effects. Die kwamen duidelijk uit de computer en werden ook nog eens in slowmotion afgespeeld wat niet nodig was geweest.

Cijfer: 6,5



De Expendables, een groep huurlingen, krijgen van de CIA een opdracht om een gestolen pakketje terug te vinden. Een andere groep huurlingen zijn echter ook opzoek naar hetzelfde pakketje.

Deel 1 heb ik zelf niet gezien, maar dat is niet persé nodig. Ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten, maar mijn verwachting, een actiefilm met een hoop gevechten en explosies, kwam niet helemaal uit! Eerlijk gezegd,  keek de film best lekker weg. Dus heb je nog een smekend vriendje, ga dan vooral mee ;)

Cijfer: 7


2 opmerkingen:

  1. Ik krijg nu weer zin om naar The Dark Knight Rises te gaan, haha

    BeantwoordenVerwijderen