woensdag 1 augustus 2012

Weekend Keulen


Afgelopen weekend ben ik met vrienden een weekendje naar Keulen geweest. Aangezien ik vorig jaar helemaal verliefd ben geworden op Berlijn, maar Berlijn er dit jaar niet in zat, besloten we het wat dichterbij te zoeken! En ook al is het niet te vergelijken met Berlijn, Keulen heeft mij ontzettend verrast!


Vrijdag ochtend zijn we vroeg weggegaan waardoor we al om 11 uur in Keulen waren. Hadden we tenminste nog wat aan onze dag!

Ons hotel lag ontzettend dicht in het centrum, dus na een korte wandeling stonden we voor de Dom. En wow I'm impressed.



Het was die dag over de 35 graden, maar impulsief als we waren besloten we meteen de Dom te beklimmen. Veel te warm gekleed en 533 treden waren we dan toch echt boven.. Maar het was het waard!



Daarna nog even wat winkelen (en een DM zoeken, shoplog volgt!) En toen was het tijd om te gaan inchecken en ons klaar te maken voor de avond. 

De keus voor het avondeten was al gauw gevallen op het Hard Rock Café. Altijd goed :)



Daarnaar door naar een geweldige metalclub waar ze maar niet begrepen dat ik m'n 43 puur wilde en niet met melk en ijs. Ik voelde me bijna lichtelijk alcoholistisch...
De dag erna nog een beetje sightseeing, shoppen en s'avonds weer stappen. Op de laatste dag gingen we nog naar Movie World (wat eigenlijk een beetje tegenviel).

En s'avonds waren we weer in Nederland! Nu bedenken waar het volgende weekendje weg naar toe gaat!

1 opmerking:

  1. Keulen is inderdaad een hele mooi stad! Gezellige sfeer ook. Ik ben er naar een Kerstmarkt geweest, haha. Klinkt vreselijk, maar was stiekem best leuk. :p Helaas had ik er geen tijd om te shoppen. :( Jammer dat Movie World tegenviel. Anders dan je verwacht had?

    BeantwoordenVerwijderen