woensdag 18 juli 2012

Films gezien in juni/juli

Ik had in juni niet zoveel films gezien dus vandaar even gecombineerd met wat ik tot nu toe heb gezien.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de space/buitenaardse wezens films, maar naar deze was ik stiekem toch wel benieuwd. De mooie beelden in de trailer spraken mij nogal aan. En wat is het een goede film! Een team onderzoekers wordt de ruimte ingestuurd om onderzoek te doen naar de oorsprong van het ontstaan van de mensheid. Alleen wat ze daar vinden zou wel eens het einde van de mensheid kunnen betekenen.
Na het lezen van enkele recensies was ik eigenlijk nogal verbaasd. De film werd niet hoog beoordeeld en zou tegenvallen. Het is inderdaad zo dat het een behoorlijke tijd duurt voordat er iets gevonden was. Maar dat is toch ook het hele punt van deze film? De onderzoekers gaan opzoek, dat ze niet meteen iets vinden na 15 minuten lijkt mij logisch. Verder ziet er ook nog behoorlijk wat gore in de film, dus als je daar niet tegen kan zou ik hem afraden. Zelf ben ik er ontzettend positief over, desondanks dat de film behoorlijk lang duurt, verveelde hij mij geen moment. Daarnaast, iedere keer als ik in een bioscoop nog een poster zie hangen van Prometheus, kan ik het niet laten om nog even te zeggen dat het zo'n goede film is. Aanrader!

Cijfer: 8

Naar Snow White and the Huntsman keek ik een behoorlijke tijd uit. Ik hou namelijk wel van 'duistere' versies van sprookjes. Maar ik vond hem tegenvallen helaas. Misschien komt het door de belabberde acteer prestaties van sneeuwwitje. Daarentegen zet Charlize Theron wel een ontzettende goede rol neer als de Evil Queen. Ook de kostuums die zij draagt zijn prachtig. Het verhaal is ook goed vertelt, maar ik vind het jammer dat sneeuwwitje zo tegen viel.

Cijfer: 7

Dan nog een film waar ik in eerste instantie niet zoveel van verwacht had, 21 Jump Street. Bij het zien van de trailer had ik eerst zoiets van, "wat is dit voor slechte comedy." Maar nee, zeker niet het geval! Schmidt en Jenko hebben allebei de politieschool afgerond en hadden iets meer van hun werk verwacht. In plaats van invallen te doen, en drugsbendes op te rollen, zitten ze op de fiets het park in de gaten te houden. Totdat ze een groep dealers in het park zien  staan, de arrestatie gaat gruwelijk fout. Vervolgens worden Schmidt en Jenko overgeplaatst naar het undercover Jump Street team. Hun eerste opdracht is om undercover te gaan op een middelbare school om een drugsbende op te sporen. En dat leidt natuurlijk naar hilarische situaties. Ik moet zeggen dat ik niet snel iets grappig vind, maar dat was bij deze film wel het geval. Mocht je nog een leuke film zoeken om bijvoorbeeld met een groep vrienden heen te gaan, deze raad ik zeker aan!

Als een senator wordt vermoord wordt voormalig CIA agent Paul Shepherdson erbij gehaald om de moord op te lossen. De nieuwe jonge agent Ben Geary is er namelijk van overtuigd dat een oud-Russische huurmoordenaar, genaamd Cassius, achter de moord zit. Shepherdson weet namelijk ontzettend veel af van deze Cassius, maar heeft hem nooit weten op te pakken. Ik kwam er zelf al heel snel achter wie Cassius is, maar op het einde zit toch nog een aangename plot wending. Verder is het een leuk filmpje voor tussendoor, maar verwacht er niet te veel van.

Cijfer: 6,5



Typisch voorbeeld van een film die teveel uitgemolken wordt, maar hij blijft toch leuk. Manny, Diego en Sid raken gescheiden van het vaste land, en doen hun best om weer terug te keren. Ondertussen is er een groep piraten die de 3 in de gaten houdt. Scrat en zijn beukennootje zijn uiteraard ook weer van de partij.

Cijfer: 7

2 opmerkingen:

  1. Fijne reviews weer! Hier heb ik altijd enorm veel aan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. that prometheus is on my 'need to watch' list :-D

    BeantwoordenVerwijderen