woensdag 6 juni 2012

Concert review: Tenacious D HMH 3/6/12



Afgelopen zondag was ik bij Tenacious D in de HMH. Mijn vriend is er helemaal weg van en aangezien ik ook niet de beroerdste ben besloot ik mee te gaan. Na veel te lang in de online wachtrij van ticketservice te hebben gestaan hadden we eindelijk kaartjes. En we hadden niet veel langer in de wachtrij moeten staan want het scheen ontzettend snel uitverkocht te zijn. Het was alweer een tijdje geleden dat ik in de HMH was geweest, blijft toch wel een leuke zaal. Wat was het er alleen verschrikkelijk druk...
Het voorprogramma was een band die 'The Bots' heten. Ik was even vergeten dat ik bij een meer 'mainstream' concert dan normaal was, dus ik kwam er na 2 nummers al achter dat ik liever bij de bar stond dan in de zaal. En ik moet wel zeggen dat ik zeker wel merkte dat ik bij een ander soort concert was dan normaal. Ander publiek en een andere sfeer. Toch was het zeker wel de moeite waard en ben ik zeker blij dat ik gegaan ben, het is sowieso leuk om een keer gezien te hebben. Ook omdat de laatste keer dat ze in Nederland optraden alweer in 2003 was, is het toch wel bijzonder om bij een redelijke 'exclusieve' show aanwezig te zijn geweest. Daarnaast kom je Jack Black en consorten niet zomaar even tegen. Verder maakten de heren er gewoon een leuke show van met de nodige grappen en grollen. Ik heb zeker wel een geslaagde avond gehad, ook al was ik niet heel bekend met hun werk. Dat ze niet altijd even zuiver waren en af en toe de fout in gingen, hoorde er eigenlijk wel een beetje bij. Ze verdienen hun geld nou eenmaal met acteren en niet met zingen. Daarnaast hoop ik voor degenen die niet aan kaarten konden komen dat ze er niet weer 9 jaar overdoen om weer te komen optreden, want stiekem is het wel een band die je een keer gezien moet hebben.

0 reacties:

Een reactie plaatsen