vrijdag 25 mei 2012

Zoektocht naar de perfecte oogschaduw

Nadat ik swatches had gezien van Queen of the Night, een pigment van Illamasqua, was ik opslag verliefd. Een blackened plum kleur, idealer kon haast niet. Wat ik op dat moment even niet wist, was dat het om een limited edition ging. Toevallig wilde ik net rond die tijd een bestelling plaatsen bij Illamasqua, maar toen het eenmaal zo ver was was de kleur allang uitverkocht. Dus geen pigment voor mij.
                                                        Waar de ellende allemaal mee begon..


                                        
 In de tussen tijd had ik niets gevonden wat er op leek, totdat de Gareth Pugh collectie van MAC uitkwam. Het Deceit leek een goede dupe. Een hele goede zelfs. Jammer genoeg moest dat pigment net in een collectie zitten waar het meer om de verpakking gaat dan om het product. Leuke verpakking hoor, maar 32 euro voor een pigment gaat mij te ver. Dat werd hem dus ook niet helaas.
                                                                         Té duur..

Later kwam ik Deep Garnet van Laura Mercier tegen, deze leek helemaal perfect. Een oogschaduw in vaste vorm vind ik veel handiger dan een pigment. Laura Mercier is ook nog eens verkrijgbaar bij Skins in Amsterdam, en ik was toch in Amsterdam dus waarom niet. Ik was al halverwege totdat de prijs me opeens weer te binnen schoot,  opeens had ik zoiets van "22 euro voor een oogschaduw?" Bij de gedachte alleen al werd ik naar dus meteen rechtsomkeert terug naar huis. Zelfs m'n vriend was verbaasd :']
                                                                    Eigenlijk ook té duur..

Tot een paar dagen geleden ben ik geen andere (goedkopere) dupe tegengekomen. Totdat ik een paar dagen geleden m'n make-up weer eens ging uitzoeken. Ik kwam nogal wat producten tegen die ik amper of zelfs niet gebruikt had of waarvan ik dacht dat het niets was. Voordat ik dingen ging weggooien besloot ik om alles even te swatchen. Op den duur kwam ik ook een duo van de H&M tegen, ooit eens een keer in een opwelling gekocht enkele jaren geleden om te oefenen met het mooi aanbrengen van een kleur in de crease. En I kid you not maar van het duo, een highlighter en een paarse kleur, was de paarse kleur een ontzettende goede dupe. Slechts een paar euro aan uitgegeven en misschien 2 keer gebruikt. Het is maar goed dat m'n vriend er niet bij was want die zou nog eens een keer fijn bevestigen dat ik misschien toch wel genoeg oogschaduw heb. Ik denk dat ik nu maar in een hoekje ga zitten en me ga schamen.

                                                  De boosdoener, in het echt een stuk donkerder.

0 reacties:

Een reactie plaatsen