vrijdag 18 mei 2012

Review: Tigi Colour Combat conditioner




Als mensen mij vragen wat nou eigenlijk mijn echte haarkleur is, dan moet ik ze een antwoord schuldig blijven. Mijn eigen haarkleur heb ik al heel wat jaren niet gezien. Aangezien al dat verven behoorlijk wat tijd (en geld) kost, wil ik mijn nieuwe haarkleur zo lang mogelijk behouden. Het feit dat maar heel weinig verf op mijn haar pakt, werkt ook al niet mee dus een fijne conditioner is wel gewenst! Ik kan zelf maar tegen heel weinig shampoos, dus vandaar alleen een conditioner die ik in het onderste deel van mijn haar doe. De afgelopen tijd heb ik het onderste gedeelte van mijn haar ook in een felle kleur geverfd dan de rest, dit vergt ook extra aandacht. Ik had al veel goede dingen gehoord over de Tigi Colour Combat conditioner, maar de prijs vond ik nogal hoog. Totdat ik hem op Asos vond in de sale voor zo'n 11 euro, nog veel geld, maar voor dat bedrag wilde ik hem wel proberen.
Volgens Tigi bevatten de Colour Cobat producten de zogenaamde Colour Lockdown technology, die de haarkleur beschermt tegen warmte, UV-straling en water. Het eerste wat mij opviel is de grote hoeveelheid aan parabenen in de conditioner, die probeer ik enigszins te vermijden dus dat is wel een minpunt. Iets anders wat ook behoorlijk opvalt is de geur, nu staat Tigi toch wel bekend om zijn foody geuren maar zo intens had ik niet verwacht. Toevallig was ik net voordat ik de conditioner had besteld, naar een kapper geweest die met Tigi producten werken. Daar werd mijn haar toen gewassen met een shampoo die naar snoep rook! De Colour Cobat heeft een hele sterke karamel geur. Aan de ene kant vind ik het wel lekker, maar als ik én de shampoo én de conditioner zou gebruiken, zou ik dat iets teveel vinden. De geur blijft ook hangen in je haar, dus dat is misschien ook iets om rekening mee te houden als je niet van overheersende geuren houdt. Ik gebruik de conditioner nu zo'n 2 maanden en ik heb wel het idee dat de kleur langer behouden blijft. Nu vind ik het wel heel moeilijk om hier een oordeel over te geven aangezien er meerdere factoren meespelen. Als je je haar elke dag wast, veel in de zon zit, haar stylet, zwemt etc. dan is dat zeker van invloed op de haarkleur. Voor mezelf vind ik het ook wel fijn dat deze conditioner voor gekleurd haar is, waarschijnlijk is het ook enigzins een 'placebo-effect' aangezien ik meer gerust ben wanneer ik een conditioner voor gekleurd haar gebruik dan wanneer ik er één gebruik die daar niet speciaal voor is. Desalniettemin vind ik het een erg fijne conditioner. Door de prijs gebruik ik hem alleen maar als ik mijn haar geverfd heb, voor een 'gewone' conditioner vind ik hem toch te duur. Op zich zou ik hem wel opnieuw kopen, maar dan wel voor de prijs waarvoor ik hem heb gekocht. Ik heb hem namelijk ook al op verschillende webshops gezien voor rond de 15-20 euro, en dat vind ik persoonlijk veel te veel.

Naast een versie voor brunettes en redheads is er ook nog een versie voor blondines. De Colour Cobat lijn bevat ook nog een shampoo en een leave-in conditioner. O.A verkrijgbaar bij Asos voor ong. 15 euro.

0 reacties:

Een reactie plaatsen