dinsdag 22 mei 2012

Must-see Thriller/Horror

Nog op zoek naar een leuke film? Ik heb mijn geschiedenis van mijn Pathe kaart er eens bijgepakt en de beste en slechtste films per genre uitgezocht. Jammer genoeg gaat de geschiedenis maar tot 2011, maar misschien zit er nog wat leuks bij!






Headhunters
Over deze film heb ik enkele weken geleden al geschreven, en echt, hou je van een goede thriller ga deze dan zeker zien!

Cabin in the woods
Op zoek naar iets anders dan de standaard horror film? Sowieso raad ik deze aan iedereen aan die wel eens wat anders wilt zien dan de standaard horror film. wel alleen kijken als je ertegen kan! Zie beschrijving.

The Grey
Deze film heb ik een keer tijdens de sneak gezien en hij is mij zeker niet tegen gevallen. Een groep medewerkers van een olieplatform zijn vanuit Alaska op weg naar 'huis'. Tijdens de vlucht gaat het mis en stort het vliegtuig neer in de middle of nowhere. De overlevenden moeten zien te overleven in de barre kou. Ze komen er al snel achter dat ze niet alleen zijn. Aan de ene kant is de grey wel een nare film, aangezien er steeds meer doden vallen en ze maar niet inde bewoonde wereld kunnen komen. Aan de andere kant is dat ook wel weer goed aangezien de kijker dan ook doorheeft dat er echt helemaal niets is in dat gebied. Je leeft echt mee met de groep overlevenden. Zeker een goede survival 'horror'!

Black swan
Black Swan zou ook onder drama kunnen vallen, maar ik vind het meer een psychologische thriller. Dit is echt zo'n film waar je nog dagen over na denkt. Ik heb hem zelf nog op dvd liggen, omdat ik hem nog een keer wil zien. Dit omdat er meerdere 'theorieën' over de film heb gezien die ik dus nog wel een keer zou willen toepassen. De film gaat over Nina die in het New York's ballet danst. Binnenkort starten de repetities voor het zwanenmeer en er wordt een hoofdrol speelster gezocht. Nina is een van de kandidaten maar de nieuwe danseres Lily is ook een kanshebber. Nina wilt de rol zo graag hebben dat ze zichzelf veel te veel pusht. Eigenlijk zou je de film gewoon moeten zien om, zodat je zelf kunt invullen wat er nou precies gebeurt. De een vat het namelijk ook anders op dan de ander. Kijk ook zeker nog even naar deze site, waar iemand haar view op de film laat zien. (let op spoilers)

Troll Hunter
Deze film is een zogenaamde documentaire, net als bij de blair witch project. Er zou een trollenpopulatie zijn in de bergen van Noorwegen die in bedwang worden gehouden door de bevolking. Een groep jongeren besluit op onderzoek te gaan, om te kijken hoe het nu echt in elkaar zit. Echt eng zal de film niet worden en misschien past het label fantasy er beter bij. Zelf vond ik de film alleen al leuk om de taal en de beelden van Noorwegen, maar het verhaal is ook zeker niet verkeerd.

Wildcard:
Contagion
Niet per se een slechte film maar ook zeker geen must-see dus dan maar ertussenin! Na een business trip in Hong Kong wordt Beth opeens ziek, korte tijd later sterft ze. Niet veel later wordt haar zoontje ook zie en die sterft ook. Dit is het begin van de epidemie, de film volgt het verloop van een epidemie. Je ziet niet alleen de slachtoffers maar ook de mensen van het CDC die een medicijn proberen te ontwikkelen. Ik had zelf wat meer actie en spektakel verwacht, maar dat zul je niet vinden in deze film. Wat ik wel leuk vind gedaan is dat op het einde duidelijk wordt, waar de besmetting vandaan komt, ook is het weer eens iets anders. Dus als je niet teveel actie verwacht, maar een meer drama/thriller-achtige film, dan zou ik deze zeker eens bekijken.


Wat je beter kunt overslaan:
Shark night
Stiekem had ik verwacht dat dit een film zoals Piranha 3D zou zijn. De makers van die film nemen zichzelf niet serieus en daardoor is dat best een vermakelijke film. De makers van Shark Night nemen zichzelf helaas wel serieus. Dit is echt een typische 'horror' film. Opeens zwemmen er haaien in een meer, die uiteraard erg uitgehongerd zijn. Waarom die haaien daar zwemmen is helemaal hilarisch. Misschien leuk als je een avondje slechte films wilt kijken, maar anders ook niet.

Trespass
 Voor deze film was ik al gewaarschuwd, in de VS zou hij zelfs maar heel kort gedraaid hebben omdat er simpelweg niemand naartoe ging. Zegt al genoeg. De film gaat over Kyle en Sarah die gegijzeld worden door een stel gemaskerde personen. Uiteindelijk blijken er verbanden te zijn tussen de criminelen en het echtpaar. Eerlijk gezegd heb ik de film al half verdrongen...

The Resident
Hier had ik wel wat van verwacht maar helaas. Juliet betrekt een nieuw huurhuis in New York en merkt dat ze nogal in de gaten wordt gehouden door haar huurbaas. Haar huurbaas heeft namelijk nogal een obsessie voor haar en valt Juliet lastig. Voorspelbaar en echt één en al cliché, ook laten liggen dus.

Quiz
Ook hier had ik wel wat van verwacht, maar eigenlijk vallen heel veel Nederlandse films mij tegen, en deze ook. Een bekende quizmaster wordt lastig gevallen door een man die beweert zijn vrouw en dochter ontvoert te hebben. Hij laat ze alleen vrij als Leo zijn vragen binnen de tijd goed beantwoord. Ook heel erg voorspelbaar, en de reden waarom de vrouw en kinderen ontvoert zijn, is ook al veel vaker voorbij gekomen. Valt heel erg tegen. 

0 reacties:

Een reactie plaatsen