maandag 7 mei 2012

La Cubanita


Een hele tijd terug kreeg ik een foldertje in de brievenbus met de menukaart van La Cubanita. Dit is een keten van tapas restaurants die verschillende filialen heeft in Nederland. Van maandag tot en met donderdag kun je onbeperkt tapas eten voor 17,50 euro. Als je bedenkt dat de meeste tapas rond de 4/5 euro kosten dan is dat natuurlijk niet duur.
De enige regels die hieraan verbonden zijn, zijn dat je per persoon 2 tapas per keer mag bestellen, en dit mag pas doen als de vorige tapas opgegeten zijn. Ook wordt er 2,50 in rekening gebracht per niet opgegeten tapa. Ik snap dit zelf wel, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer jammer, want je probeert hierdoor ook niet zo snel iets nieuws uit. Tenzij je met een grote groep bent, dan kan je veel met elkaar delen. Er is keuze uit koude tapas, vleestapas, vistapas, en vegetarischetapas. Het eten is in principe okee, nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vorig jaar in Madrid in een ontzettend goed tapas restaurant heb gegeten en dat dat bijna niet te overtreffen is. Naar La Cubanita zou ik niet zo snel weer gaan, voor een keer is het wel heel leuk, maar daar blijft het dan ook bij. Voor mij vallen de vleestapas al af, en 5 soorten garnalen is ook iets teveel van het goede. Desalniettemin, voor 17,50 onbeperkt tapas eten is zeker niet duur en er zitten ook hele lekkere gerechtjes tussen.

+: Manchego met vijgenchutney, groentekroketjes, gepaneerde geitenkaas met honing, champignons in knoflookboter.

-: De alioli bij het brood, deze was echt niet lekker. De tapenade wel! Garnalenkroketjes, gefrituurde paprika met zeezout en pijnboompitten.

La Cubanita zit o.a. in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Leiden.

0 reacties:

Een reactie plaatsen