woensdag 30 mei 2012

Films gezien in mei

Niet zo heel veel films gezien deze maand, maar er zaten  wel een aantal  leuke tussen!

Als eerste de nieuwe film van Tim Burton, Dark Shadows! En aangezien een film van Tim Burton altijd wel goed is keek ik erg naar deze film uit. De film begint in het verleden waar te zien is hoe Barnabas een vriendinnetje afwijst en er met een ander meisje vandoor gaat. Wat Barnabas niet wist is dat het afgewezen meisje eigenlijk een heks is. Ze vervloekt hem en Barnabas wordt levend begraven. 2 eeuwen later wordt hij bevrijdt uit zijn graf.
Wat mij zelf opviel is dat de film best lang duurt(tegen de 2 uur), zeker voor dit 'genre' film.  Op den duur had ik toch wel zoiets van, 'nu mag het wel eens afgelopen zijn'. Ook het einde had voor mij niet gehoeven. Zelf vond ik hem erg leuk, op het einde na dan. Maar het is zeker een aanrader om met een broertje of zusje heen te gaan.
Cijfer: 7



Dan mijn favoriet van afgelopen maand, the Avengers! Ik hou nou eenmaal meer van actiefilms dan romantische films, en al helemaal als er superhelden in zitten. De film heeft zeker geen hoogstaand verhaal, vijand die een wereldwijde bedreiging vormt, en een groepje helden gaat de strijd aan. Als je een vriendje hebt wat al weken zit te smeken om erheen te gaan, ga dan alleen al voor het mannelijk schoon ;)
Cijfer: 8


Nadat ik de trailer van This must be the place had gezien, wist ik zeker dat ik deze wilde zien. Cheyenne is een voormalig rockster (hij deed mij heel erg denken aan Robert Smith) die zijn leven maar saai vindt, als blijkt dat zijn vader is overleden gaat hij op zoek naar de man die zijn vader het leven zuur heeft gemaakt tijdens de oorlog. Ik had de film eigenlijk anders verwacht, sommige dingen zijn nogal apart, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Dit zal zeker geen film zijn voor iedereen, maar als je zin hebt in een film met leuke muziek en een serieus karakter dan is dit misschien wel iets voor jou.
Cijfer: 7


Hier wilde mijn vriend heen, ik had nog nooit een 'Borat' film gezien dus ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten. Niet al te veel dus. Ik had eigenlijk wel gedacht dat ik hem grappig zou vinden, maar alle leuke stukjes zaten in de trailer. Niet aan mij besteed.
Cijfer: 4


A 'l aveugle leek mij een ontzettende spannende film. In de trailer wordt al duidelijk dat een blinde man achter een reeks moorden zit, maar wat is zijn motief? Eerlijk gezegd, hij viel hij mij ontzettend tegen. Ik had al in een review gelezen dat het motief van de man ontzettend bizar was. Dat maakte het voor mij in eerste instantie juist aantrekklijker, maar helaas zo heel bizar vond ik het geeneens. De film kijkt wel lekker weg, maar verwacht er niet teveel van.
Cijfer: 6,5


0 reacties:

Een reactie plaatsen