woensdag 4 april 2012

Yankee Candle

Iets wat ik al heel lang wilde uitproberen waren de kaarsen van Yankee Candle. Jammer genoeg staat er geen reisje naar Amerika op de planning. Tegenwoordig zijn er ook enkele Nederlandse webshops die de kaarsen versturen, maar ik vond ze eigenlijk te duur om even uit te proberen. Totdat ik afgelopen weekend in Magna Plaza was in Amsterdam om een bezoekje aan de Fame te brengen. Opeens viel mijn oog op een winkeltje wat een heel schap van deze kaarsen had!
Uiteraard kon ik het niet laten om even te kijken en ook gingen er vier kaarsjes mee naar huis. Er wordt gezegd dat de kaarsen de beste geurkaarsen zijn die er zijn. Dat geloof ik graag want er komt ontzettend veel geur vanaf, niet zoveel dat het niet meer lekker wordt maar precies goed. Ik heb ook enkele kaarsen van Air Wick en Sephora gehad maar die waren eigenlijk veel te overheersend. Dus na ongeveer aan elk kaarsje geroken te hebben koos ik de volgende vier uit:

Sun & Sand
Volgens Yankee Candle: Een tropische zeebries brengt de geur van oranjebloesem, citrus en lavendel met een vleugje muskusparfum. Echt een heerlijke lichte zomerse geur! Zelf ben ik niet zo weg van musk, maar die is gelukkig bijna niet te ruiken. Zelf vind ik dat de geur een heel klein beetje naar een citronella kaars ruikt, maar dit is echt net precies goed zodat het erg lekker is. In ieder geval een lekkere citrus geur!

Black Cherry
Een verrukkelijke geur van rijpe zwarte kersen. Als er iets is waar ik echt van hou is het wel van kersen. Kersen als fruit, kersen snoep, kersen drank, you name it, I like it. Toen ik deze geur dan ook rook was ik erg verbaasd over hoe 'echt' de kaars naar kersen ruikt. Met de aardbeien variant was dit ook zo. Met goedkopere geurkaarsen valt de geur soms nogal tegen, maar dit is echt puur kers, heerlijk!

Cherry Blossom
Sprankelende lentegeur van kersenbloesem met bergamot en sandelhout.   Niet alleen vind ik bloesem bomen ontzettend mooi om te zien, deze cherry blossom ruikt ook echt naar cherry blossom. Past ook goed bij dit seizoen.

Wedding Day
Romantische zachte bloemengeur, dit doet je denken aan een bruidsboeket.  Deze ruikt echt naar een bos bloemen. Ook echt ontzettend lekker, ik kan niet wachten totdat ik deze op ga branden!

Goed, je kan wel stellen dat ik fan ben geworden van deze kaarsen. Jammer genoeg zijn ze niet heel makkelijk verkrijgbaar en zijn ze ook niet heel goedkoop. Deze kaarsen heb ik gekocht bij BanzaiKidz in Magna Plaza. Omdat de kaarsen net nieuw waren hadden ze vier kleine of vier melts voor 10 euro. Normaal liggen de prijzen rond de 3,50 per stuk. Ook hebben ze grotere potten. Deze kleine kaarsjes zijn heel geschikt om te kijken of je de geur lekker vindt. Volgens Yankee Candle zouden ze 15 uur moeten branden, maar dat betwijfel ik.

                                                              Ondertussen staat Sun & Sand al lekker te branden!  

0 reacties:

Een reactie plaatsen