donderdag 26 april 2012

Review: Cirque du Soleil Corteo


Gisteren was het dan zo ver, we gingen naar Cirque du Soleil! In het begin was ik er nogal sceptisch over, beste circus ever? Ja, kan wel wezen maar dat zeggen ze allemaal, daarnaast zijn de ticketprijzen ook niet mis.. Maar na meerdere keren gehoord te hebben dat ik het echt een keer gezien moet hebben en een mooie aanbieding was ik toch om, en ik heb er zeker geen spijt van gehad!

Het is inderdaad circus op het hoogste niveau, en je blijft je iedere keer weer verbazen over wat er allemaal te zien valt. Sommige dingen zijn echt zo bizar dat je echt denkt van hoe is dit mogelijk?! Zoals ondersteboven koorddansen of koorddansen op een omhooglopend koord. En ze doen het allemaal alsof het niets is.. Daarnaast zijn er ook prachtige decorstukken en kostuums te zien. Alle muziek wordt live gespeeld, wat ik zelf een ontzettend leuk detail vind! Ik denk dat ik zelf nog wel een keer zou gaan, mits het thema van de show mij aanspreekt. Corteo is namelijk een hele theatrale voorstelling met jaren 20 invloeden, een show zoals bijvoorbeeld Varekai, waarin de natuur centraal staat zal mij dan ook minder aanspreken dan Corteo. Het zal evengoed wel een prachtige show zijn, maar ik zou dan liever naar een andere show gaan. Daarnaast zijn de ticketprijzen ook niet mis, wij hadden een mooie aanbieding voor 2e-rangs kaarten, en die waren al behoorlijk aan de prijs. Aangezien de show niet uitverkocht was werden we gratis geupgrade naar 1e-rangs kaarten! Deze zouden normaal gesproken zonder aanbieding en studentenkorting rond de 80 euro kosten! Dat vind ik persoonlijk te duur.
Eindconclusie: Cirque du Soleil is zeker iets wat je een keer 'moet' hebben gezien, maar ik zou zelf een show uitzoeken waarvan het thema jou aanspreekt. Wacht daarnaast ook een mooie aanbieding af, want dat scheelt behoorlijk.

Mijn favoriete acts uit Corteo:


1 opmerking:

  1. Mooi hoor! Ik heb er eigenlijk niet zo veel mee, maar als je de kaarten met een flinke korting kan krijgen, is het toch wel het proberen waard. En op het thema letten is een goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen