dinsdag 3 april 2012

Films gezien in maart

Sinds 2008 ben ik in het bezit van een Pathé Unlimited kaart. Ik ga dan ook zeker minstens één keer per week naar de film. Hieronder staan enkele films die ik afgelopen maand heb gezien, en mijn mening hierover.




De maand begon met The Woman in Black. De film gaat over advocaat Arthur Kipps (Daniel Radcliffe) die naar een afgelegen dorpje moet reizen om het testament van een overleden vrouw te regelen. Het dorp is een hechte samenleving die in de ban zijn van The Woman in Black. Arthur is niet bepaald welkom en de bewoners, op één na willen hem niet helpen met het mysterie. Nadat ook Arthur de vrouw meerdere malen gezien heeft, voelt hij zich steeds minder op zijn gemak. Ook als hij erachter komt wat haar ware bedoelingen zijn, wilt hij zo gauw mogelijk wegwezen.
Ten eerste had ik bij Arthur nog steeds een Harry Potter gevoel, naar mijn idee kon zijn toverstok ieder moment in beeld komen. Ook omdat hij een advocaat speelt en zelfs een kindje heeft vond ik dit niet helemaal passend. Verder waren de locaties echt ontzettend mooi, en ik kreeg meteen weer zin om naar Engeland te gaan. De film zelf vond ik erg spannend en er zaten ook behoorlijk wat schrikmomenten in. Wat er uiteindelijk met The Woman in Black aan de hand was vond ik wel erg standaard, maar verder een zeer vermakelijke film.

Cijfer: 7,5

Chronicle gaat over drie vrienden die in een bos een mysterieuze ontdekking doen en daardoor bovennatuurlijke krachten ontwikkelen. Naarmate de jongens hun krachten ontwikkelen worden ze steeds sterker. En dan gaat het mis..

Van deze film had ik veel verwacht, jammer genoeg viel hij heel erg tegen. Het verhaal vond ik erg standaard, onpopulaire jongen wordt door zijn krachten populair en doordat hij het niet zo goed met zijn ouders kan vinden gaat het een keer mis. De film is 'gefilmd' via de camera van één van de jongens, ik hoorde van meerdere vrienden dat zij dit erg vervelend vonden. Aangezien de makers van deze film ook Cloverfield hebben geregisseerd had ik dit al wel verwacht. Zelf vond ik het niet echt storend. Naar mijn idee hadden ze veel meer van deze film kunnen maken, want eerlijk gezegd heeft het geen indruk bij mij achtergelaten.

Cijfer: 5

De boeken had ik al gelezen dus ik keek wel uit naar deze film. Ik hoopte dat het niet tegen zou vallen, want dat is nogal eens met boekverfilmingen. Niets was minder waar! Voor degenen die The Hunger Games niet kennen, het gaat over Panem, Noord-Amerika in de toekomst. Het land wordt geregeerd vanuit het Capitol, nadat verschillende districten in opstand zijn geraakt heeft het Capitol besloten om elk jaar de Hunger Games te organiseren om verdere opstanden te voorkomen. Elk district moet een jongen en een meisje aanleveren die zullen gaan vechten in een arena, uiteindelijk wint degene die als laatste nog in leven is. Behoorlijk heftig verhaaltje als je het mij vraagt. Aangezien de film voor 12 jaar en ouder is, zijn meerdere beelden schokkerig gefilmd zodat er heel weinig van de moorden te zien is. Logisch aangezien de film gekeurd is voor 12 jaar en ouder, maar daardoor wordt het toch een stuk minder heftig. Ook kan ik mij voorstellen dat als je de boeken niet gelezen hebt het soms een beetje verwarrend kan zijn. Verder vond ik de film wel ontzettend goed verfilmd, iets wat niet vaak voorkomt. Ik raad deze film dan ook zeker aan, maar houdt er rekening mee dat de film wel voor kinderen gefilmd is en niet voor volwassenen.

Cijfer: 8


Na het matige Clash of the Titans van twee jaar geleden, hoopte ik dat Wrath of the Titans een stuk beter was. De film gaat over Perseus, half god en zoon van Zeus die in deel in de Kraken verslagen heeft, die probeert een normaal leven te leiden. Ondertussen strijden de goden en de titans om de macht. De goden hebben minder macht aangezien de bevolking minder tot hen bidt. Kronos, de vader van de goden, wilt de macht en maakt een plan met Hades en Ares om Zeus van zijn troon te stoten. Behoorlijk wat mythologische begrippen dus, heb je deel 1 niet gezien of weet je niet zoveel van de Griekse mythologie dan zou ik deze skippen. Dit deel was zeker wel beter dan de eerste, er zat een duidelijk verhaal in en de hoofdpersonen hadden ook een duidelijk doel, voorkomen dat Kronos de macht overneemt. Ook verschillende 3D effecten waren erg leuk. De film is op prachtige locaties opgenomen, daar was ik erg van onder de indruk. Dus mocht je deel 1 gezien hebben, of geïnteresseerd zijn in de Griekse mythologie dan raadt ik hem zeker aan. Was geschiedenis niet je favoriete vak dan zou ik hem lekker overslaan.

Cijfer: 7


3 opmerkingen:

  1. Hmmm....Wrath of the Titans klinkt als een film voor Matthijs! Ik zal hem dit weekend eens aan hem aanraden. Leuke reviews! Ook wel fijn om te weten dat ik niet naar Chronicle hoef, haha. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond the woman in black zooo eng. Ik moest meteen denken aan onze ervaring met Drag me to hell :')

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik zat toen heel goed onder m'n jas :']

      Verwijderen