zaterdag 28 april 2012

Films gezien in april

Sinds 2008 ben ik in het bezit van een Pathé Unlimited kaart. Ik ga dan ook zeker minstens één keer per week naar de film. Hieronder staan enkele films die ik afgelopen maand heb gezien, en mijn mening hierover. Iets vroeger dan normaal deze maand, maar aangezien ik behoorlijk wat films heb gezien deze maand en ik waarschijnlijk niet voor mei naar de bios ga alvast deze post! Ik heb naast deze films ook nog Quiz en John Carter gezien, maar aangezien deze films (bijna) nergens meer draaien, laat ik deze voor wat het is. Ik vond ze zelf ook niet heel erg speciaal dus wat mij betreft mis je er niets aan.


Wat mij betreft zou iedereen deze film moeten zien. Wat een prachtige film! En niet meteen afhaken omdat hij Frans is, het is het echt waard. Philippe is een rijke Parijsenaar met een prachtig appartement in het midden van Parijs. Door een ongeluk tijdens paragliding moet hij verzorgd worden. Driss is een werkloze man die woont in de (arme) voorsteden van Parijs. Om zijn uitkering te behouden moet hij handtekeningen verzamelen van eventuele werkgevers. Hij klopt ook bij Philippe aan, maar hij krijgt geen handtekening. Hij krijgt de baan als verzorger aangeboden, en dit zorgt voor hilarische en emotionele momenten samen. Deze film staat echt in mijn top 10. Ik heb er eigenlijk alleen maar goede dingen over te zeggen. Hij is geschikt voor alle leeftijden, heb je hem nog niet gezien ga er dan zeker heen!
Cijfer: 9

Een groepje jongeren gaan op vakantie naar een, uiteraard, afgelegen vakantiehuisje. Al gauw blijkt dat het niet pluis is in het vakantiehuis. Been there done that? Think again! Echt één van de meest verrassende horrorfilms ooit. Je denkt dat je weet hoe het zit, maar ondertussen... Het beste is dat je zo weinig mogelijk van deze film af weet, des te leuker. Must see! (Mocht je niet tegen horror kunnen dan raad ik hem zeker af, zeker omdat op het einde zit namelijk nogal een behoorlijke gore scene waar ik zelf iets had van okee..)
Cijfer: 8

Les adieux à la reine gaat over de vooravond van de Franse revolutie. Versaille heeft nog niets door van de revolutie die er aan komt. Als uiteindelijk doordringt dat de Bastille ook is bestormd vluchten veel mensen uit het koninklijk paleis. Leesdame Sidonie besluit bij Marie-Antoinette te blijven. Sidonie is namelijk heel erg toegewijd aan de koningin en wilt niets liever dan bij haar blijven. Ik ben zelf naar deze film geweest voor mijn studie, omdat ik nog wat achtergrond informatie over de Franse revolutie wilde hebben. Ik raad deze film dan ook alleen aan als je geïnteresseerd ben in dit onderwerp, of als het bijvoorbeeld ook jou studie ten goede komt. De film is ontzettend langdradig en op het einde is er eigenlijk nog steeds niet gebeurd. Mocht je geen of weinig kennis van de revolutie hebben dan zou de film ook verwarrend kunnen zijn, aangezien er veel termen en namen gebruikt worden van mensen in die tijd. Mocht je van historische films houden of gewoon geïnteresseerd zijn dan raad ik hem wel aan. De decorstukken en kostuums zijn wel ontzettend prachtig
Cijfer: 6,5

Headhunters is zeker een van de beste thrillers die ik heb gezien! (april was duidelijk een goede film maand!) Roger is een headhunter (iemand die geschikte werknemers zoekt) die in zijn vrije tijd kunstwerken steelt bij zijn cliënten. Dit doet hij zodat hij zijn vrouw kan 'onderhouden'. Op een dag gaat het mis, maar niets lijkt wat het is. Ik zag dat er meerdere trailers van deze film rouleren, de bovenstaande verklapt zo weinig mogelijk. Ik dacht namelijk dat ik de film doorhad, maar ik zat er compleet naast! Daarnaast is de film echt ontzettend spannend. Laat je niet weerhouden door het Noors, hij is het echt waard.
Cijfer: 8,5


Er zijn animatiefilms die speciaal gericht zijn op kinderen, en er zijn ook animatiefilms die ook leuk zijn voor volwassenen. Zo vond ik Despicable Me echt geweldig leuk. Aangezien The Lorax van de makers van Despicable Me hoopte ik dat deze ook voor volwassenen leuk zou zijn. De film gaat over Thneedville, een stadje wat volledig kunstmatig is. Ted heeft een crush op Audrey en komt erachter dat zij niets liever dan een 'echte' boom wilt zien. Ted besluit opzoek te gaan naar een boom, en komt erachter waardoor al het natuurlijke is uitgestorven. Het thema van de film vind ik weer wel goed. Als we niet oppassen leven wij over een aantal jaar ook in kunstmatige stadjes. Desalniettemin is The Lorax echt een kinderfilm, ik had hem zelf eigenlijk ook heel anders verwacht. Leuk om met je broertje/zusje of nichtje/neefje te gaan, maar meer ook niet.
Cijfer: 6

2 opmerkingen:

  1. Ik vond Les Adieux à La Reine juist wel erg mooi, vooral omdat je de gebeurtenissen rondom de Franse Revolutie een keer vanaf een heel andere kant bekijkt. Je ziet opeens hoe verwarrend het allemaal was en dat sommige mensen maar heel weinig doorhadden van wat er gaande was. Het enige wat ik jammer vond is dat de film zo abrupt eindigde. Ik had nog wel een tijdje langer willen kijken.
    De eerste twee films waren inderdaad heel erg mooi! Over The Lorax ben ik niet verbaasd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het jou ook meer ligt dan mee. Ik val duidelijk in de categorie 'kijken omdat het moet'. Ik kan me namelijk heel moeilijk inleven in zo'n tijd. Zeker omdat jij zegt dat het verwarrend was, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan.. :']

      Verwijderen