donderdag 5 april 2012

Concert review: Chimaira, Melkweg Amsterdam, 30/3/12



Soms vallen concerten waar je ontzettend veel van verwacht ongelofelijk tegen, en de concerten waar je het minst van verwacht zijn juist de gaafste. Dit sloeg duidelijk op de laatste optie. Nadat ik Chimaira zo'n 2/3 jaar gelden in de Watt in Rotterdam had gezien was ik blij toen het was afgelopen. Ze hadden er totaal geen zin in en we moesten ze maar dankbaar zijn dat ze helemaal naar Nederland gekomen waren om optetreden want hun vrouw en kinderen zaten nu zielig alleen thuis. Okee dan, volgens mij kies je ervoor om artiest te worden maargoed. Dus na dat concert heb ik Chimaira niet meer zoveel aandacht gegeven, totdat ik pas het nieuwe album The Age of Hell hoorde. Daarnaast was ook nog eens de helft van de band vervangen door nieuwe bandleden dus wij besloten om ze toch nog maar een kans te geven. En oh my, wat ben ik blij dat ik gegaan ben.
De sfeer was ontzettend goed, de band had er zin in, ze speelde ontzettend strak.

Daarnaast was het ook in de kleine zaal van de Melkweg, naar mijn idee zorgde het echt voor een soort underground sfeertje echt heel gaaf. Kleine minpunten waren dat er niet heel veel nieuwe nummers werden gespeeld (misschien toch nog een nasleep van het verlaten van bandleden?), ook was de zanger niet altijd even goed bij stem, maar het goede geluid en de geweldig sfeer maakte dat voor mij goed. Desalniettemin een gezellige avond gehad!
 
Setlist
  • The Venom Inside
  •  Clockwork 
  • Losing My Mind 
  • Power Trip 
  • Nothing Remains 
  • The Flame 
  • Year of the Snake 
  • Destroy and Dominate 
  • The Disappearing Sun 
  • Severed 
  • Born in Blood 
  • Pure Hatred
  •  Resurrection

0 reacties:

Een reactie plaatsen