dinsdag 17 april 2012

Boek review: Bedbugs, Tijd om te sterven

Ik hou van lezen, ik heb er jammer genoeg niet altijd tijd voor maar als ik er tijd voor heb dan lees ik ook zo een paar boeken uit. Onlangs had ik dan weer tijd om te lezen en dat heb ik dan ook zeker gedaan.

Bedbugs-Ben H. Winters
Dan een boekje waar ik heel erg benieuwd naar was. Ik kwam deze toevallig tegen tussen de bargains van de ABC! Bedbugs gaat over Alex, Susan en hun dochtertje Emma die in een klein appartementje wonen in New York. Susan wilt graag verhuizen, en op een dag komt ze een advertentie tegen die te mooi lijkt om waar te zijn. Het appartement is namelijk goed geprijst. Alex vertrouwt het niet helemaal, maar ze gaan toch kijken en uiteindelijk nemen ze het appartement. Ook al is de beheerster nogal excentriek en doet de klusjesman vreemd over de kelder, Susan en Alex zijn ontzettend gelukkig met hun nieuwe appartement. Totdat Susan opeens denkt dat er een bedwantsen plaag huist. Het enige probleem is, Susan is de enige die de beestjes ziet. Ligt het aan haar of is er toch iets anders aan de hand?

Ik vond het echt een geweldig boek, je weet als lezer echt niet of de beestjes echt zijn of niet. Het einde vond ik ook erg verrassend. Enige puntje is dat voor mij niet alles duidelijk is. Daarnaast worden er in het boek ook vollop merknamen gebruikt. Ze pakte haar Iphone, deed haar Macbook aan, Emma pakte haar Dora tas enz. Verkapte reclame misschien? Ook is het boek wel typisch voor New Yorkers/ of mensen die daar bekend zijn geschreven. Aangezien er wordt verwezen naar bepaalde radiostations en bepaalde plekken in de stad. Ik wist bijvoorbeeld ook niet dat er in New York een heuse bedwantsen plaag huist.
Verder leest het boek heel fijn weg, en ik raad hem ook zeker aan!

Cijfer: 8

(bron)
Tijd om te sterven-Cody McFayden
Ik was al een behoorlijke tijd bezig om dit boek door te komen, en heb deze dan ook een paar weken links laten liggen. Ik stoorde mij namelijk ontzettend aan de manier van schrijven. Als lezer ben je eigenlijk al verder dan de personages in het boek. Het duurt namelijk zo'n 120 pagina's voordat het verhaal eindelijk eens opgang begint te komen. Ook wordt er 100 keer herhaald hoe hoofdpersonage agent Smoky verminkt is geraakt door een seriemoordenaar. Daarnaast wordt er heel diep ingegaan op de gedachtengangen van Smoky. Details kunnen erg fijn zijn, maar dit was zo gedetailleerd en niet noodzakelijk voor het verhaal dat ik op den duur zinnen ben gaan skippen. Ook de flaptekst is geeft niet helemaal weer hoe het boek in elkaar zit. Ik had er namelijk hele andere verwachtingen bij. Hoe en wat de moordenaar doet is weer wel goed bedacht, deze 'ruimt' vervelende echtgenotes op voor een aanzienlijk bedrag. Maar ik denk niet dat ik weer zo snel een boek van deze schrijver zal lezen.
Cijfer: 6

1 opmerking:

1. Het eerste boek klinkt erg interessant, maar daar had je me al van overtuigd! Hij komt zeker op mijn lange lijst met 'deze boeken wil ik nog lezen' te staan. :)