vrijdag 20 april 2012

Best of: Albums van de maand #2

Call me old fashioned maar als het even kan luister ik het liefst muziek via mijn oude vertrouwde radiootje. Niet alleen klinkt dat veel beter, maar het schijfje zelf is ook veel interessanter dan een digitaal bestand. Kijk mee naar mijn favoriete albums van de afgelopen maand.

(bron)

Korpiklaani is zo'n band waarvan ik nog nooit een heel concert gezien heb. Dit omdat ze óf tegelijkertijd stonden met een andere band (Graspop) of ze speelden zo laat dat ik het niet meer op kon brengen (Paganfest) of het was te koud om te blijven (Baroeg Open Air). Afijn, gelukkig zijn er ook nog cd'tjes! Dit album heb ik een keer in een opwelling gekocht, wegens afgeprijsd. Ook al kende ik maar een paar nummers hij ging toch mee, om vervolgens heel lang in een doos te liggen. Later weer eens tevoorschijn gehaald, en ik ben er op dit moment helemaal weg van!Ik raak er in ieder geval meteen van in de party mood. Favoriete nummers: eigenlijk vind ik alles even leuk..
(bron)
Deze band staat zeker op mijn 'must see' lijstje! Vrees alleen dat ik daarvoor naar Finland zal moeten gaan.. Toen ik afgelopen zomer in Berlijn was vond ik deze cd voor een prikkie. Sowieso is Berlijn toch al geweldig om (goedkoop) cd'tjes te vinden! Eigenlijk heb ik sinds Devils niet meer zo naar deze band geluisterd, maar daar is de afgelopen tijd flink verandering in gekomen. De muziek zal zeker niet in ieders straatje passen, maar ik vind het heerlijk. Ook goed meezingbaar, en dat is ook wel eens fijn. Favoriete nummers: Back in blood, We own the night, Kiss me undead, Dead girls are easy, Some kind of magick, Susperia snow white.

(bron)
Samen met Twilight of the Thunder Gods vind ik dit toch wel de twee beste albums van Amon Amarth. Als het moet kan ik hem ook zo meerdere keren achter elkaar luisteren. Verder niets aan toe te voegen dus!
Favoriete nummers: Ook van deze cd vind ik eigenlijk alles wel goed.

0 reacties:

Een reactie plaatsen