woensdag 14 maart 2012

Verzorgingsproducten die ik op dit moment gebruik

Na eens gekeken hebben naar wat ik gebruik aan beauty producten schrok ik wel een beetje. Ik wist niet dat het er zoveel waren, en dan is dit alleen wat ik nu gebruik. Vandaar dat ik ruimte gebrek op mijn kamer heb.. Kijk mee naar de verzorgingsproducten die ik op dit moment gebruik.  

 

  • Douchegel: Spiced Pumpkin van The Body Shop. Was helaas een limited edition maar ruikt echt heerlijk! De pompoen ruikt lekker zoet maar er zit ook nog iets kruidigs doorheen. Deze douchegel is uitgebracht tijdens Halloween van afgelopen jaar, en past ook goed bij dat seizoen. Jammer genoeg niet meer verkrijgbaar, maar mocht hij er volgend jaar weer zijn dan haal ik zeker nog een flesje.
     
  • Scrub: Mini Spiced Vanilla van The Body Shop. Met Spiced Vanilla heb ik een beetje een haat-liefde verhouding. In eerste instantie vond ik de geur echt heerlijk, ik heb toen rond de feestdagen een speciale set gekocht met o.a de scrub en douchegel. Toen ik later de producten ging gebruiken vond ik er niks meer aan.. Behalve de scrub dan, maar misschien komt dat ook doordat ik de substantie zo fijn vind. De scrubs zijn namelijk lekker romig. Hopelijk draait mijn mening nog bij over de Spiced Vanilla lijn, want het zou zonde zijn om ze ongebruikt te laten liggen!
     
  •  Shampoo: Dode Zeezout shampoo van De Tuinen. Ik heb echt een vreselijke gevoelige hoofdhuid. Nadat ik mijn ultieme shampoo had gevonden die mij van mijn problemen verhielp, werd hij kort daarna uit de handel gehaald. Sindsdien zoek ik een vervanger, maar helaas zonder succes. Ook deze shampoo werkt niet voor mij jammer genoeg. 
  • Conditioner: Jungle van Lush. De conditioner van Lush heb ik wel eens vaker gehad. Een paar jaar gelden werd er, net als de blokken zeep, een stuk van een groter product afgesneden. Tegenwoordig is Jungle alleen in deze vorm verkrijgbaar. Aangezien de oude variant soms zachtere stukken had, was het makkelijker in gebruik. De Jungle van tegenwoordig is één hard stuk conditioner. Op zich wel fijn, maar naar mijn idee was de oude fijner. Wel is de nieuwe variant zuiniger in gebruik. 
  • Handcreme: OPI Avoplex. Opzich een fijne handcreme, trekt snel in en ruikt lekker. Maar naar mijn idee is deze handcreme iets te licht voor mij. Nadat ik mijn handen heb ingesmeerd heb ik het idee dat het mijn handen niet genoeg voedt. Wel fijn voor in de zomer, maar niet voor de kou van afgelopen maanden. Ook door de hoge prijs (12,95 voor 50ML) zal ik deze handcreme niet opnieuw kopen.
     
  • Lippenbalsem: Na jaren Vaseline gebruikt te hebben wilde ik eigenlijk van mijn 'Vaseline verslaving' af. Op het moment gebruik ik de lippenbalsem van EOS. EOS staat bekent om zijn 'bolletjes' lippenbalsem. Ik heb de gewone stickvorm in Vanilla Bean. Helaas staat EOS er bekend om dat de producten er leuk uitzien en lekker ruiken maar niet zo goed werken. De lippenbalsem die ik heb ruikt redelijk lekker, maar als je hele droge lippen hebt kun je beter wat anders gebruiken, want echt voeden doet deze lippenbalsem niet. Ik heb zelf op het moment geen last van droge lippen dus op dit moment werkt het voor mij prima. 
  • Overig: Voetencreme Jafra. Na vorige week iets te ver op hoge hakken te hebben gelopen konden mijn voetjes wel wat extra verzorging gebruiken. Nu heb ik sowieso al snel blaren etc. dus dit product gebruik ik dan ook regelmatig. Eerlijk gezegd vind ik de mint geur niet lekker, maar de werking is super. Voor het slapen gaan insmeren en de volgende ochtend zijn mijn voeten al minder pijnlijk. Ook werkt het super tegen droge plekken op de voeten.
Wat ik opnieuw zou kopen: Spiced Pumpkin showergel, Jafra voetencreme.
Wat ik zeker niet opnieuw zou kopen: Dode zeezout shampoo, OPI Avoplex.

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat de Spiced Vanilla lijn je toch niet zo bevalt! Bij mij gaat hij na een tijdje ook tegenstaan, maar meestal is hij dan net op. :) Een jaar later krijg ik er rond de feestdagen toch weer zin in. Wel vind ik de Candied Ginger lijn net iets (langer) lekkerder.
    Haha, het valt wel mee hoor, met het aantal producten dat je gebruikt...ik ben veel erger. :p Binnenkort een verslagje daarover!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd:D Ja ik weet niet wat het is met Spiced Vanilla.. Maar misschien bevalt het volgend jaar weer haha.

      Verwijderen