zondag 4 maart 2012

Shoplog Manchester

Voordat het concert van Rammstein begon hadden we nog een paar uur de tijd Manchester te bekijken. En wat is Manchester een leuke stad! De mensen zijn ontzettend aardig en het is er veel minder gehaast en rustiger dan in Londen. De meeste winkels die in andere grote Engelse steden zijn te vinden, zijn ook terug te vinden in Manchester. Wij begonnen bij HMV, als je in Engeland bent en je komt een HMV tegen ga dan zeker even langs. HMV heeft een ruim aanbod in metal en altijd leuke aanbiedingen. Uiteraard gingen er ook een paar cd'tjes mee naar huis.
    Children of Bodom-Hatebreeder, om de één of andere reden haalde ik dit album steeds door de war met Follow the Reaper. Met als gevolg dat elke keer als ik in een cd winkel stond ik niet wist of ik deze al had. Children of Bodom- Relentless, Reckless, Forever, zeker niet het beste album van ze maar ik heb nu de discografie compleet. Marilyn Manson-Lest We Forget, aangezien ik te laat was met tickets kopen voor het concert van Marilyn Manson heb ik als troost deze maar aangeschaft. Rammstein-Live Aus Berlin, heel toepasselijk, live album van Rammstein. De eerste drie cd's waren maar 5 pond per stuk!
Toen we bij HMV weggingen zagen we aan de overkant nog een cd winkel! Cd addicts als we zijn konden we het niet laten om naar binnen te gaan. De winkel,(had niet echt een naam) verkocht voornamelijk oudere versies van cd's en dvd's of er zat een kleine beschadiging op. Klein kind als ik ben kon ik het niet laten om deze twee disney dvd's te laten liggen.
Volgende stop was winkelcentrum Arndale wat eerlijk gezegd een beetje tegenviel. Sommige winkels die op de website stonden zaten er niet meer, en heel veel panden stonden leeg. Wel kwam ik nog een Lush tegen, daar kocht ik nog wat cadeautjes en voor mezelf een bubble bar in Comforter.
Ook nam ik nog de nieuwste Metal Hammer mee.
Bij Selfridges, vergelijkbaar met de Bijenkorf, zat een Illamasqua counter. Jammer genoeg was er heel veel op waardoor ik alleen een Intense Lipgloss in Mistress, een fel oranje kleur, heb meegenomen.
Toen we Selfridges uitgingen was het vijf uur geweest en was het tijd om ergens te gaan eten voordat het concert begon. Een verslagje daarvan volgt nog, wel heb ik nog een shirt van Rammstein gekocht. Ik koop altijd het mannen model zodat ik het shirt nog kan verknippen.(nekje eruit, mouwen eraf etc.)
(bron) Na het concert vonden we een supermarkt die nog open was en haalden we nog wat eten en drinken voor op het vliegveld. Als ik in Engeland ben neem ik altijd een reep chocolade van Cadbury mee. De gewone melkchocolade variant en de melkchocolade met caramel gingen mee naar huis. Op het vliegveld kwam ik nog een automaat tegen, en tot mijn grote verbazing zat er een KitKat Chunky met pindakaas in. Ik was vroeger altijd gek op de blauwe Lion, ook met pindakaas, maar die wordt jammer genoeg niet meer verkocht. Geluksvogel als ik ben kwamen er niet één, maar twee repen uit!
Zoals aan alles kwam ook aan deze leuke dag een einde. Rond één uur s'nachts waren we weer op de luchthaven waar we nog zes uur moesten wachten voordat ons vliegtuig vertrok. Na een rustig plekje te hebben gevonden eindige onze dag dan ook met dit mooie uitzicht.
Al met al was het alle moeite zeker waard, en ik zou het dan ook zeker overdoen!

2 opmerkingen:

  1. Hahaha, het uitzicht was wel het hoogtepunt zo te zien. :D
    Je hebt veel leuke dingen gekocht! En nog tegen goede prijzen ook. CD's heb ik zelf al heel lang niet meer gekocht, maar puur vanwege financiële redenen. Ik heb ook liever het 'echte' schijfje in bezit wanneer ik een band heel goed vind.
    Mooie gloss van Illamasqua! Heel apart dat oranje. Zelf ben ik eigenlijk niet zo'n fan van die kleur, maar ik denk dat het heel mooi staat in combinatie met jouw donkere haar. Komt er ook een logje over? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor je cd's moet je dan zeker een langs HMV als je eens in Engeland bent. Op heel veel cd's (ook relatief nieuwe) zit een 2 voor 10 pond sticker dus dat is echt wel een goede deal:) En over de gloss van Illamasqua twijfelde ik ook, maar ik had me laten adviseren en toen hij opgebracht werd had ik echt even zoiets van wow! Ga ik ook zeker nog een post over maken:)

      Verwijderen