zaterdag 31 maart 2012

Not for me..

Producten die op verschillende sites de hemel in worden geprezen maar voor jou niet werken. Of een lipstick in een bepaalde kleur die je nooit gebruikt en achteraf denkt: 'Waarom heb ik dit ooit aangeschaft?' Bekend? Voor mij helaas wel.

NYC heeft mij eigenlijk nooit aangesproken, en nog steeds loop ik voorbij het make up meubel in de Kruidvat. Een poosje geleden was er een actie waarbij je tegen inlevering van een oud make up product een product van NYC mocht uitzoeken. Ik koos toen voor een mascara en dit oogschaduw palet. De mascara was wel okee, en het palet is in principe ook prima, maar ik pak het gewoon niet. Toen heb ik het uitgekozen om de donker rode kleur die er in zit. Ook vind ik de highlighter en oogschaduw basis niet zo hygiënisch. Elke keer als het palletje gebruikt wordt komen er stofdeeltjes e.d. in.

Waarom ik deze oogschaduw van Catrice ooit aangeschaft heb is mij echt een groot raadsel. Waarschijnlijk om de kleur, maar er komt gewoon geen kleur vanaf! Erg jammer want ik zou graag zo'n kleurtje oogschaduw willen gebruiken.
Niets tegen Sleek, hun paletten zijn echt geweldig. Nergens vind je voor zo'n prijs zulke pigmentatie. Alleen soms wil mijn hebberigheid nogal eens toeslaan. Dus zonder echt na te denken schaf ik dan iets aan wat ik eigenlijk niet ga gebruiken. Het Sparkle palette heeft echt prachtige kleuren, maar ik gebruik ze gewoon niet. Hetzelfde voor het Monaco palette. Deze heb ik voornamelijk voor de rode kleur rechts onder en de aqua blauwe tinten gekocht. Afgelopen zomer moest ie verplicht mee op vakantie, maar volgens mij heb ik vaker zonder (en over het algemeen draag ik altijd oogschaduw) dan met oogschaduw gelopen..
Met de Too Faced Eyeshadow Insurance heb ik ook niet zo'n goede ervaring. Toen mijn Urban Decay Potion Primer bijna op was besloot ik die van Too Faced te halen omdat die ook goed aangeschreven stond. Maar wat ik ook doe mijn oogschaduw blijft gewoon niet zitten. Nee, voor mij geen Eyeshadow Insurance meer maar gewoon die van Urban Decay!

Dan (niet op de foto) een oogschaduw uit een LE van Essence. Soms verkijk ik mij nog wel eens op het feit dat budget merken niet te vergelijken zijn met duurdere merken. Ook al is de pigmentatie van veel budgetmerken er op vooruit gegaan. Toch kan het nog wel eens tegenvallen. Zo ook met deze oogschaduw, op zich wel oké maar niet wat ik gewend ben helaas.

Dan als laatste, misschien wel iets wat ik het meest jammere vind. Toen ik in Berlijn was kwam ik een Make Up Store tegen. Blij als ik was koos ik een oogschaduw en deze glitter liner uit. De tester in de winkel gaf een mooie glitterlijn af. Toen ik later weer in Nederland was en deze op wilde doen kreeg ik drie glitters op mijn oog. Meerdere dingen geprobeerd, maar helaas. Ik heb het nog nagevraagd bij MUS in Amsterdam maar het meisje daar kon er niets over zeggen. Echt heel erg jammer..

                                                                    Links Essence, midden Catrice, rechts Make Up Store

4 opmerkingen:

  1. Toch is dat palette met oogschaduw echt heel mooi! Maar ik kan me ook wel voorstellen dat sommige kleuren je gewoon niet aanspreken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien als het zomer is dat ik die onderste kleuren wat meer ga gebruiken. Of ik moet gewoon niet zo zeuren.. :']

      Verwijderen
  2. Ik ken dit probleem maar al te goed. Vooral als het een duurder merk betreft is het jammer. Ik heb ooit een chanel lipstick aangeschaft (heel donker rood, bijna zwart) maar de textuur bevalt me gewoon niet een ik draag 'm eigenlijk nooit. Hij staat wel te pronken op mijn make-up tafel, haha. Maar ja...

    BeantwoordenVerwijderen