zaterdag 3 maart 2012

Films gezien in februari

Sinds 2008 ben ik in het bezit van een Pathé Unlimited kaart. Ik ga dan ook zeker minstens één keer per week naar de film. Hieronder staan enkele films die ik afgelopen maand heb gezien, en mijn mening hierover. De eerste film die ik deze maand heb gezien is The Help. De film speelt zich af in Mississippi tijdens de jaren 60. Hoodpersoon Skeeter is net teruggekeerd naar haar geboortedorp na het afronden van haar school, en wilt graag schrijfster worden. In die tijd hadden veel rijke families een zwarte vrouw als huishoudster. Skeeter raakt hierdoor geïntrigeerd, maar zo makkelijk is het nog niet om een huishoudster te interviewen, en Skeeters vrienden zijn het er ook niet mee eens.. Ik vond The Help een ontzettend goede film. De verstandshoudingen tussen blanke en zwarte mensen wordt goed in kaart gebracht. Zelf kan ik mij echt niet voorstellen dat mensen vroeger met deze gedachtengang hebben geleefd, en de film laat duidelijk zien dat dit vroeger 'normaal' was. Op den duur begon ik mij dan ook te ergeren aan Hilly (vriendin van Skeeter die het de huishoudsters zo moeilijk mogelijk maakt), aangezien ze steeds weer een gemener plan had bedacht om het de huishoudster niet bepaald gemakkelijk te maken. Ik raad deze film dan ook zeker aan! Cijfer: 8 Star Wars, wie kent het niet. Eerlijk gezegd had ik de films nooit gezien, en had ik daar ook niet echt behoefte aan. Toen Star Wars 3D werd aangekondigd had ik die behoefte nog steeds niet, maar aangezien vriendlief hem wel graag wou zien, besloot ik dan maar de goede vriendin uit te hangen. En ik moet toegeven dat het nog steeds niet mijn ding is, het feit dat we heel laat op de avond gingen werkte ook niet echt mee want op een gegeven moment ben ik blijkbaar in slaap gevallen.. oeps. Al met al is het nog steeds niet mijn film, maar aangezien de film er wel goed uitzag voor de tijd waarin het gemaakt is, geef ik hem toch een zesje. Cijfer 6 In eerste instantie was ik niet van plan om naar Journey 2 te gaan. In de trailer zie je dat de dieren duidelijk met de computer zijn gemaakt en het verhaal sprak me ook niet bepaald aan. Maar toen ik pas bij mijn vriend was en een vriend van hem langskwam en hij de trailer op tv zag, gilde hij meteen 'daar gaan we heen!'. Zo gezegd zo gedaan, dus de volgende dag zaten we bij Journey 2. Journey 2 gaat over Sean die een geheimzinnige radio oproep ontvangt over een veborgen eiland. Sean is ervan overtuigd dat deze oproep van zijn opa komt en zo gaan hij en zijn stiefvader op zoek naar het eiland. Na een stormachtige rit storten ze neer op het eiland en vinden daar Sean's opa. Het eiland is prachtig en Sean en zijn opa zien zichzelf al beroemd worden door deze ontdekking. Maar dan blijkt het eiland opeens te gaan zinken en moeten ze zo snel mogelijk van het eiland zien te komen. Journey 2 is een film waar je zeker niet te veel van moet verwachten. Uiteraard blijkt dat het eiland op zinken staat terwijl die opa daar al jaren zit. Ook is er natuurlijk geen radio contact mogelijk, enkel eens in de zoveel weken en laat dat moment nou net geweest zijn. Uiteindelijk komt het allemaal goed, het is immers een familiefilm. Toch moet ik zeggen dat de film mij wel meeviel. Dit is één van de weinige films waar 3D goed tot zijn recht komt. Ondanks het voorspelbare plot, toch redelijk vermakelijk. Cijfer: 6.5 The Grey gaat over een groep medewerkers van een olieplatform in Alaska die zich klaarmaken om weer naar de bewoonde wereld te gaan. Echter stort hun vliegtuig neer in the middle of nowhere. Al snel komen de overlevenden erachter dat ze omgeven zijn door wolven. De groep besluit op pad te gaan, op zoek naar de bewoonde wereld en uit de klauwen van de hongerige wolven te blijven. Deze film zag ik pas in de sneak, en wat is het een spannende film! Wolven klinkt misschien niet zo spannend als ondefineerbare monsters, maar niets is minder waar. De groep wordt duidelijk opgejaagd door de wolven en ze doen hun best om niet ten prooi te vallen. Elk moment kan er opeens een wolf voor ze staan en de lichtgevende ogen in het donker zijn behoorlijk angstaanjagend. De film duurt een kleine twee uur, redelijk lang. Maar daardoor wordt wel duidelijk gemaakt dat de groep echt in de onbewoonde wereld is. Als je van spannende films houdt is dit zeker een aanrader! Cijfer: 7.5

2 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee om films te reviewen! Als je het niet erg vindt neem ik dat idee nog eens van je over. :) Ook wel handig, nu weet ik gelijk wat ik nog wil zien/downloaden en wat niet. En The Help was inderdaad een 8 waard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga je gang:) zo ontdek ik ook nog eens films die ik nog niet ken:)

      Verwijderen