donderdag 15 maart 2012

DIY Necklace


Vorig jaar vond ik op Castlefest een paar mooie hangers. Enthousiast als ik was bestelde ik zo snel mogelijk kettinkjes en ringetjes via Ebay. Na een behoorlijke tijd te hebben gewacht kwamen de spulletjes dan eindelijk binnen. Ik wilde meteen aan de slag, maar al snel kwam ik erachter dat ik de ringetjes met geen mogelijkheid open kreeg. Licht teleurgesteld borg ik alles weer op, met het idee dat ik snel nieuwe ringetjes zou bestellen. Toen ik pas mijn kast opging ruimen kwam ik de hangers weer tegen, oh ja.. Weer niets mee gedaan totdat ik afgelopen weekend bij de Xenos ringetjes en een tangetje zag hangen! Diezelfde avond heb ik dan eindelijk de hangers op een kettinkje gedaan. Op deze manier kun je heel goedkoop kettingen maken, uiteindelijk zijn de hangers het duurst. Via Ebay heb ik voor een paar euro een heleboel kettinkjes besteld, de ringetjes waren ongeveer een euro bij de Xenos.



Wat heb je nodig:
  • Hangers
  • Kettinkjes
  • Ringetjes
  • Eventueel een tangetje om te ringetjes te openen

    Vervolgens voorzie je de hanger van een ringetje, bij mijn medaillon achtig hanger was dat niet zo moeilijk aangezien daar al een haakje opzat. Bij de andere twee was het een ander verhaal, maar met wat passen en meten heb ik ook om deze hangers een ringetje gekregen. Als je een hanger hebt zoals de middelste is het alleen nog een kwestie van de hanger aan de ketting bevestigen. Heb je een bredere hanger dan is het handiger om de ketting doormidden te knippen, en vervolgens aan elk uiteinde de hanger te verbinden. Als je op deze manier kettinkjes maakt ben je echt een stuk goedkoper uit dan als je ze 'kant en klaar' koopt. Voor het geld wat ik aan de materialen uit heb gegeven had ik nog geeneens één ketting kunnen kopen.. Het vergt wel wat geduld maar uiteindelijk heb je een leuke accessoire!

3 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit! Ik maak ongeveer de helft van mijn sieraden op deze manier. Het is een fluitje van een cent en je hebt toch iets moois. Ik vind die inktvis trouwens echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag pas een ketting met die inktvis op een site staan, werd verkocht voor 18 euro! Echt belachelijk..

      Verwijderen