woensdag 7 maart 2012

Concert review: Rammstein 01/03/12

Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zover. Ik heb volgens mij niet meer zo uitgekeken naar een concert sinds mijn eerste 'grote' concert toen ik 14/15 jaar was. Ik heb zelf geen foto's kunnen maken, omdat het niet echt duidelijk was of er een camera mee naar binnen mocht. Daarnaast hadden we zitplaatsen, en als je dan geen goede camera bij de hand hebt komen foto's ook niet zo goed over helaas. Om half 9 werden de lichten dan ook gedimt en begon het spektakel. In plaats van via de coulissen op het podium te komen kwamen de mannen via de zijkant door het publiek naar beneden. In de tussentijd was er een brug naar beneden gezakt, en via een klein podium midden in de zaal (waar later ook nog enkele nummers gespeeld zouden worden) gingen ze via de brug naar het grote podium toe waar vervolgens begonnen werd met 'Sonne'. De setlist zag er verder als volgt uit: "Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen" "Keine Lust" "Sehnsucht" "Asche zu Asche" "Feuer Frei!" "Mutter" "Mein Teil" "Du Riechst So Gut" "Links 2-3-4" "Du Hast" "Haifisch" -Encore- "Bück Dich" "Mann Gegen Mann" "Ohne Dich" -Encore- "Mein Herz Brennt" "Amerika" "Ich Will" "Engel" "Pussy" Uiteraad waren er volop explosies, vlammen en vuurwerk aanwezig. Ook al hadden wij zitplaatsen recht voor het podium, de vlammen die tijdens 'Wollt Ihr Das Bett in Flammen Sehen' omhoog spoten waren ook in onze ring goed te voelen. Bij 'Feuer Frei' konden de maskers met vlammenwerpers niet ontbreken (zie video) en tijdens 'Mein Teil' werd Flake gekookt in een grote kookpot. Gedurende 'Haifisch' betrad Flake een rubberbootje om vervolgens over het publiek te 'varen'. De eerste encore werd gespeeld op het kleinere podium, leuk voor de afwisseling. Toen was het alweer tijd voor de laatste encore waar o.a 'Amerika' en 'Engel' nog gespeeld werden om vervolgens aftesluiten met 'Pussy'. Ik hoop dan ook dat de geruchten dat ze gaan stoppen niet kloppen, want ik zou ze maar al te graag nog een keer willen zien. Ik heb al meerdere keren gehoord dat je pas naar een concert ben geweest als je Rammstein hebt gezien en dat klopt inderdaad. De mannen maken er een geweldige show van die echt iedere euro waard is. Mocht er nog een nieuwe tour komen en je twijfelt, ga dan zeker want het zal je zeker niet teleurstellen! Bekijk hieronder mijn favorieten van de show. En ja dit is de laatste Rammstein post;)

2 opmerkingen:

1. Klinkt als een spectaculair concert met al die vlammen en explosies. :)Ik hoop dat ik ze zelf ook nog een keer kan zien, want ik heb het gevoel dat ik veel gemist heb!

BeantwoordenVerwijderen